De heenweg - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu De heenweg - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

De heenweg

Blijf op de hoogte en volg Carin

09 December 2016 | Kenia, Shimo la Tewa

Woensdagochtend half 8 vertrokken richting Schiphol. Wilde er namelijk om 8:45 zijn. Moet lukken denk je dan. Mooi niet! Hadden namelijk 20 km file!! Ruim 2 uur over gedaan. (Vooral ook jammer omdat m'n moeder vanaf enig moment verschrikkelijk moest plassen) Afijn, van een relaxed en gezellig afscheid met koffie, tranen en zwaaien enzo is dus niets terecht gekomen, want eenmaal op Schiphol rende m'n moeder gauw naar binnen om een toilet te vinden, wilde ik ook gauw naar binnen om in te checken en moest Lida bij de auto blijven want we stonden bij kiss and fly..... never mind... er zouden nog meer dingen anders lopen dan verwacht vandaag.

Vol goede moed ging ik met m'n bagage richting het inchecken. Dat zou vlot moeten verlopen. Dit keer had ik namelijk samen met Jan de koffers nauwkeurig afgewogen en had me keurig aan t maximum gehouden. Helaas: de machine is meedogenloos: 7 ons teveel en dus toch een 'nee'. Gelukkig hoefde ik dit keer niet met spullen heen en weer te schuiven naar handbagage enzo maar mocht ik bij een andere balie de koffers gewoon afgeven! (Daarom vind ik mensen toch leuker dan machines; ik hou van uitzonderingen).
Bijna een uur later dan gepland gaan we uiteindelijk de lucht in. Hoop dat ie onderweg wat tijd inhaalt anders vrees ik voor m'n aansluitende vlucht naar Mombassa. 2 films, 2 series, 2 maaltijden, een paar slaapjes, gesprekken en wandelingen door t gangpad enzo later zijn we in Nairobi waar het 'fris' is op dat tijdstip, slechts 18 graden...hihi.
Het wachten op de koffers duurt een eeuwigheid! (Weet je nog ma?) over 25 minuten moet ik alweer de lucht in en ik begin er net van uit te gaan dat ik vannacht in Nairobi moet blijven als ik ze ineens zie verschijnen op de bagageband. Hup hup gauw naar de overkant van de luchthaven rennen, gelukkig weet ik de weg... hoera het is gelukt!!! Onderweg met t busje naar t vliegtuig echter keren we ineens om - terug naar de vertrekhal: vliegtuig schijnt technische problemen te hebben. Ga maar wachten, over 25 minuten zullen we weer een update geven... zit je dan met al je gehaast...gauw contact gezocht met Arnold die me op komt halen in Mombassa om te vertellen dat ie rustig aan kan doen, maar die blijkt al op de luchthaven te zijn..... oeps. Uiteindelijk valt het mee en stijgen we een uur later op. Bij aankomst in Mombassa nog 'even' aangifte gedaan van beschadiging aan koffer (sorry Han, als de verzekering niet meewerkt koop ik een nieuwe voor je) zodat ik uiteindelijk als laatste de aankomsthal in kom. Maar wel met alle spullen gelukkig. Arnold en een vriend van hem, Ben, kunnen gelukkig nog lachen..... hakuna matata. Onderweg naar Mtwapa moet ik ook steeds glimlachen: herkenning van de sfeer, de omgeving, de warmte, de drukte (ook midden in de nacht)... half 4 zijn we bij 'mijn' appartement. Gek genoeg voelt het een beetje als thuiskomen maar ook wel behoorlijk onwennig. Eerst maar es slapen .... wordt vervolgd..

  • 09 December 2016 - 09:27

    Hanneke Geluk:

    Lieve caar, heerlijk geschreven weer. Ben blij dat je er bent en nu eerst maar eens acclimatiseren!
    We gaan snel skypen!! Love you xxx

  • 09 December 2016 - 09:44

    Ruben:

    Goede start. zoals je al zei. "nee daar loopt het altijd anders dan gepland".

  • 09 December 2016 - 10:27

    Heleen:

    Gezellig om wat van je te horen...Wat een ellende zo'n file, ik had het natuurlijk alk gehoord van ma, in geuren ( viel gelukkig mee ;-) ) en kleuren. Dikke hug!

  • 09 December 2016 - 11:55

    Marianne Hellendoorn:

    Wat een heerlijk verslag, Caar! Ik was er meteen weer bij en zag het voor me! Gelukkig hebben Kenianen geen 'horloges' maar wel de tijd! We zijn benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Dikke kus!

  • 09 December 2016 - 15:42

    Jeannette :

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen ondanks strubbelingen!
    Loppt niet altijd zo als wij willen he!
    Lieve Carin een goeie tijd daar en wachten met spanning af op je volgende verhaal!
    Big Big Hug van ons en een extra knuffel van Jos .
    Voor z,n gompie!

  • 09 December 2016 - 17:28

    Simone:

    Lieve Caar,

    fijn te weten dat je veilig bent aangekomen én dat je, ondanks de lange reisdag met hindernissen en het late tijdstip, met een glimlach in de auto op weg naar Mtwapa zat. Goed teken lijkt me. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. Kus, Simone

  • 09 December 2016 - 18:17

    Heleen:

    Nou wat een ' hobbelig' begin.....! Uiteindelijk toch alles
    goed gegaan! Nu ff wennen en acclimatiseren!
    Dikke

  • 09 December 2016 - 22:17

    Dea:

    Fijn om al iets van je te horen Carin. Zat dus lekker tegen allemaal. Kan je ook weer (glimlachend!) achter je laten. Het is je toch maar mooi weer allemaal gelukt. Nu eerst maar uitrusten en wennen. liefs

  • 10 December 2016 - 00:30

    Ans Lagerwaart:

    Carin! Ik word al moe om te lezen hoe je heenreis was!
    Nu maar even lekker uitrusten en genieten van de mensen daar!
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 49897

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: