Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind... - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind...

Blijf op de hoogte en volg Carin

02 Maart 2017 | Kenia, Shimo la Tewa

Laatste update...
Begin december leek het erop dat ik hier een eeuwigheid zou zijn... en nu ben ik hier vandaag voor t laatst... voorlopig dan!
Gisteren afscheid genomen in het RC. De huismoeders hadden een speciale lunch klaargemaakt als blijk van waardering, héél lief. En ik kreeg twee heuse kanga's van de Giriama tribe, waar het personeel van het RC onderdeel van uitmaakt, behalve Stinga dan, de security man, die is Massai. Hij noemt mij trouwens steeds: hé Mzungu (blanke) en ik noem hem steeds: hé Massai.... Wie wilde mocht een speech houden en een paar kinderen durfde dat ook, zo lief ook allemaal. William benadrukte dat ik nu 'part of the family' ben en zo voelt het ook. Toen hebben ze nog voor me gezongen. Marieta en Zainabu (huismoeders) werden erg emotioneel en alle kinderen zaten er ook erg sip bij, dus zijn we maar gauw nog een keertje mens-erger-je -niet gaan spelen wat Zainabu en ik de dag ervoor zelf gemaakt hadden.

Gisterenochtend trouwens ook nog een keer met Amani naar de dokter geweest. Medicatie is aangepast (minder pillen en andere zalf), hij was tevreden over het resultaat tot nu toe. Van de giften die ik van jullie gekregen heb kan de behandeling de komende vier à vijf maanden betaald worden! Super, dankjewel! Lina bewaart het geld op een speciale plek.

Verder hoorde ik gisteren toch weer een schokkend verhaal. In het dorp Majengo, waar ik elke dag langs kwam op weg naar het RC, was een man op klaarlichte dag om 9 uur 's ochtends, verbrand!!!! Hij had een motor bike gestolen en toen hebben alle motorbikers zich verenigd en hebben hem te pakken genomen, omwikkeld met rubber, overgoten met petrol en vervolgens in de fik gestoken..... en zijn eigen moeder was getuige van het feit dat haar zoon levend verband werd... 'Mob Justice' noemen ze dat hier. Naar de politie gaan heeft weinig zin, want dan koopt de dief de agent om voor een paar honderd shilling en is hij weer op vrije voeten, om vervolgens achter degene aan te gaan die hem aan de politie verlinkt heeft... dus handelen ze het zo zelf maar af. Ik ben blij dat ik er die dag toevallig niet langs reed.

Straks boodschappen doen voor mijn afscheidsfeestje hier thuis, met Arnold en Sue, Jackson en Samson, een paar vrienden van Arnold en John, de Amerikaan die tegelijk met mij op safari was. De safari was overigens geweldig, zomaar even een paar dagen in een totaal andere wereld, omgeven door de natuur en maar zoeken naar de big5 en andere dieren. Ik merk dat m'n geheugen een beetje vol begint te raken dus wat dat betreft is het goed dat ik naar huis ga. Heb denk ik nog wel even nodig om alles te verwerken wat ik heb meegemaakt. Saai was het absoluut niet, ik voel me gezegend dat ik dit heb mogen meemaken!

Tot gauw!
Carin

  • 02 Maart 2017 - 10:13

    Ans Lagerwaart:

    Jeetje schat! Wat zal jij een cultuurschok krijgen als je terug bent! Ik had dat na 2 weken Werk en Getuigenisteam al!
    Neem je rust en geniet nog even van je afscheid!
    En onthoud: zoals de regen thuis tikt, tijt het nergens! Tot gauw lieve schat! Ze gaan je daar missen!

  • 02 Maart 2017 - 10:53

    Harold Smits:

    Mob Justice... holy fuck.
    Heel blij dat ik in NL woon. Waar de rechterlijke macht en de politie te vertrouwen zijn.
    Fijne reis terug.

  • 02 Maart 2017 - 12:01

    Jeannette:

    Hoi Mzungu,
    Kon het ff niet droog houden !
    afscheid nemen voor die kindjes
    van iemand waar ze zo van zijn gaan houden !
    Je missie is geklaard Carin jij gaat weer terug naar je Home !
    In het gewone leven deze kinderen die je zo gaan missen met allen daar om heen !
    Sparen voor de voor de volgende reis !
    Wij vinden het natuurlijk weer fijn dat je thuis komt !
    Wat een vreselijk verhaal van die man levend verbrand !
    Afschuwelijk voor die moeder je kind !
    Lieve Karin
    Welkom Thuis !
    Big Hug
    Jeannette Jos


  • 02 Maart 2017 - 13:03

    Eveline:

    Afscheid nemen is vreselijk. ( vind ik) ik denk ook dat je wel een poos nodig zal hebben om hier weer te aarden. Die eerste keer weer bij de Appie mensch......
    Neem je tijd en geniet vooral ook van je eigen huis/bed/badkamer enz.
    Liefs,
    Eveline de Ruiter

  • 02 Maart 2017 - 15:02

    Dea:

    Wat heb jij enorm goed en veel werk verzet Carin! Respect voor je.
    Afscheid nemen doet pijn..en pijn is niet fijn..
    Er wacht een heerlijk (t)huis op je.
    Liefs,
    Dea

  • 02 Maart 2017 - 15:41

    Jose:

    Zo leuk om alles te lezen! Afscheid is moeilijk maar ook heerlijk dat je weer hier bent straks!
    Goeie reis! Dikke kus

  • 02 Maart 2017 - 18:04

    Hans:

    Kom lekker thuis!
    Welkom

  • 02 Maart 2017 - 18:52

    Fokke:

    Lieve Caat;
    Rond het mooi af en kom dan weer lekker bij ons.
    Wij zijn blij je weer te gaan zien.
    Als je de ruimte hebt kom je lekker stamppot eten en gaan we elkaar mooie verhalen vertellen.
    Dikke zoen Fokke

  • 04 Maart 2017 - 16:40

    Jelle:

    Tot snel Carin!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1437
Totaal aantal bezoekers 49915

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: