Klaaglied over Zanzibar - Reisverslag uit Mbweni, Tanzania van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Klaaglied over Zanzibar - Reisverslag uit Mbweni, Tanzania van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Klaaglied over Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Carin

29 Oktober 2018 | Tanzania, Mbweni

Huh? Klaaglied?

Ja vandaag moet ik dit echt even kwijt! Als je hier woont kan het niet anders dan dat je je soms erg geïrriteerd raakt... Ik geef een voorbeeld: afgelopen maandag heb ik per ongeluk met de auto een beetje met een boom gekroeld, ik geef meteen toe: dat was dom van mij :( De linker buitenspiegel was hierbij gesneuveld en de auto moest dus naar de garage. Ik baalde enorm natuurlijk en stelde me al in op een behoorlijke kostenpost: uitdeuken, spuiten/lakken, repareren afijn, best een schade dus. Gelukkig knapte ik enorm op toen de garage houder vertelde dat hij alles zou kunnen repareren voor TZS 180.000,- . Dat is omgerekend nog geen €70,- !! (haha, dit stukje hoort dus eigenlijk bij het loflied : )). En het zou een halve dag duren… Ok, dus ik laat de auto daar op dinsdagochtend achter om hem woensdagmiddag weer op te halen. Dat werd uiteindelijk donderdagochtend, want dat kwam mij beter uit. Alleen het regende donderdag de hele dag KEIHARD.. onder een paraplu 20 minuten door de regen/blubber stappen, maar ik vond het niet erg, ik zou straks immers mijn auto weer terug hebben… Niet dus… om een of andere reden was de spiegel nog niet gemaakt.. grrrr. Kan ik geen leenauto krijgen dan? O ja, tuurlijk… alleen: er zit bijna geen benzine in en toevalligerwijs was er sinds vorige week dinsdag ineens geen benzine meer te krijgen op het hele eiland. Kan die man natuurlijk niks aan doen, maar vervelend was het wel. Gelukkig konden we wel naar Unguja Ukuu, met een taxi (en hoefde ik niet door de regen terug te lopen, iemand bracht me van de garage naar huis). Dus ik donderdagmiddag eerst maar even bellen om te checken of de auto echt klaar was. O, nou nee sorry, we hadden de spiegel gemaakt maar hij is weer gebroken, morgen om 10 uur is ie klaar. Fijn, dacht ik nog. Toen kreeg ik vrijdagmorgen om 9.45 een sms met de mededeling dat de auto na de lunch, om 2 uur klaar zou zijn. Guess what toen ik er om 4 uur was?? Inderdaad, auto nog niet klaar. De lijm moest nog drogen maar morgen zou het nog maar 10 minuutjes duren en dan was ie klaar??!! Fijn, want ik zou naar de oostkust rijden om Len en Hanneke e.a. te ontmoeten die na hun safari een paar dagen op Zanzibar kwamen. Je gelooft het niet: zaterdagochtend heb ik daar eerst een half uur zitten wachten en toen was het nog niet orde. (Toen heb ik wel even laten merken dat ik not amused was…) Gauw werd er een leenauto in orde gemaakt. Zit er benzine in? Ja, kwart tankje, maar er was hier en daar weer wat benzine te krijgen, dus ik dacht: dat komt wel goed. Vrolijk op pad naar de oostkust, onderweg bij elke pomp kijken of er voorraad was… HELEMAAL NIET DUS!!! Oei, ik haalde het net tot aan het hotel, maar kon op zeker niet meer terug naar Stone Town grrrr wat nu?? Gelukkig biedt dit hotel een zeer goede service en ik vroeg bij de receptie of zij een idee hadden hoe ik aan benzine kon komen? Nou, ze zouden wat proberen en een paar uur later - ik weet niet hoe ze het gedaan hebben, maar zondagmiddag werden er drie flessen lege waterflessen van 1,5 liter vol met benzine geleverd die we met een zelfgemaakt trechtertje in de tank gekieperd hebben en dus kon ik gisterenavond gelukkig weer naar huis… pfffff En dan nu vanmorgen eindelijk ‘mijn’ eigen auto terug… daar zat gelukkig nog genoeg benzine in om naar de school te rijden en weer terug. We waren mooi op tijd, maar… wat was het rustig, waar waren alle kinderen?? Oja, ze hadden ze naar huis gestuurd, want ze hadden gedacht dat we niet zouden komen omdat we vast geen benzine zouden hebben… En ze hadden allemaal op voorschrift van de regering vandaag een pilletje gekregen om te voorkomen dat ze wormpjes krijgen en sommige kinderen voelden zich daardoor ook niet zo lekker….Sta je dan met je goeie gedrag. Incasseren en rechtsomkeert maken. Onderweg kwamen we een pomp tegen met een hele rij auto's. Gauw achteraan aansluiten en hopen dat het voorraadje nog niet op is tegen de tijd dat je aan de beurt bent... We hadden geluk; meteen hele tank volgegooid, dus ik kan voorlopig vooruit.  En nu weer thuis - net lekker 40 baantjes getrokken en alle frustratie eraf gezwommen. Toen moest ik tijdens het zwemmen denken aan wat Eben Alexander schrijft in zijn boek ‘ Na dit Leven’ -  één van de boodschappen die hij kreeg tijdens zijn bijna-dood ervaring: ‘Er gaat niets mis!’ Hoewel soms moeilijk te begrijpen, heb ik besloten om dat maar als mantra te houden hier op Zanzibar en dan komt het Hakuna matata vanzelf ook weer terug.: )

Tot volgende keer, dan zal ik weer wat leukers schrijven…. !!

Zoen

Carin


  • 29 Oktober 2018 - 13:20

    Willemieke:

    Sorry, maar

  • 29 Oktober 2018 - 13:24

    Willemieke:

    Ok emoticons laat deze website niet zien, maar sorry ik vond het erg grappig. Op welke wijs kan dit gezongen worden? ;)

  • 29 Oktober 2018 - 13:54

    Carin:

    Haha Willemieke, in mineur natuurlijk! Met vijf mollen ...;)

  • 29 Oktober 2018 - 14:16

    Niek:

    Weer met plezier gelezen Caar. Mijzelf kennende zou ik aanzienlijk eerder minder galant hebben gereageerd op het een en ander. Mogelijk dat een dienend verblijf in het buitenland je verwachtingspatroon iets, ik zeg iets.., milder maakt. Wees trots op jezelf Caar, wij zijn het op jou!! Be blessed!!

  • 30 Oktober 2018 - 03:46

    Ans:

    Pfffff....... zodra je aan de zuidkant ons land verlaat, is er nog maar 1 woord belangrijk; Geduld.
    Ik vind je stoer hoor!
    Dank voor je klaaglied!
    Weer leuk om te lezen!xxx

  • 30 Oktober 2018 - 05:53

    A.C.Koremans:

    Hoi Carin

    Wat een story en wat een andere cultuur. Duidelijk is wel dat cultuur en het leven daarin de mens dus mede vormt . Voor ons die in onze cultuur anders gewend zijn en daardoor ook aanders ingesteld ( blijken ) te zijn nogal eens lastig. Ik vind het dan ook bewonderingswaardig hoe je hiermee om gaat !
    Mij leert dit verhaal vooral dat je wel heel ernstig doelbewust moet zijn en daarin ook flexibel moet zijn om te kunnen blijven functioneren.
    Dat doe je dan ook met verve.

    lieve groet van Joke en mij

  • 30 Oktober 2018 - 05:56

    A.C.Koremans:

    Hoi Carin

    Wat een story en wat een andere cultuur. Duidelijk is wel dat cultuur en het leven daarin de mens dus mede vormt . Voor ons die in onze cultuur anders gewend zijn en daardoor ook aanders ingesteld ( blijken ) te zijn nogal eens lastig. Ik vind het dan ook bewonderingswaardig hoe je hiermee om gaat !
    Mij leert dit verhaal vooral dat je wel heel ernstig doelbewust moet zijn en daarin ook flexibel moet zijn om te kunnen blijven functioneren.
    Dat doe je dan ook met verve.

    lieve groet van Joke en mij

  • 30 Oktober 2018 - 05:53

    A.C.Koremans:

    Hoi Carin

    Wat een story en wat een andere cultuur. Duidelijk is wel dat cultuur en het leven daarin de mens dus mede vormt . Voor ons die in onze cultuur anders gewend zijn en daardoor ook aanders ingesteld ( blijken ) te zijn nogal eens lastig. Ik vind het dan ook bewonderingswaardig hoe je hiermee om gaat !
    Mij leert dit verhaal vooral dat je wel heel ernstig doelbewust moet zijn en daarin ook flexibel moet zijn om te kunnen blijven functioneren.
    Dat doe je dan ook met verve.

    lieve groet van Joke en mij

  • 30 Oktober 2018 - 17:15

    Suzanne:

    Je maakt daar wat mee Carin, was weer genieten om je ervaring te lezen. Kijk uit naar je volgende (positieve) verhaal. Alle goed daar!

  • 31 Oktober 2018 - 05:55

    Fokke Kramer:

    Lieve Caat; Wat een heerlijke Jerimiade. Een regelrechte oproep tot mindfull leven. Dikke zoen

  • 31 Oktober 2018 - 09:22

    Heleen:

    Poe he....en dan sta ik me te verbijten als ik wat lang op m'n beurt met wachten bij Appie.
    Dank voor de les! Een goeie: 'Er gaat niets mis'. Was wel weer een mooi schilderij met woorden, dat doe je heel knap, alsof ik erbij was. Nog een paar daagjes en er is weer visite. Hoop dat jullie genieten, maar dat zal ongetwijfeld.
    Voor nu een dikke zoen

  • 31 Oktober 2018 - 10:42

    Jeannette :

    Je word daar wel op de proef gesteld Carin !
    Alsmaar tot 10 tellen kalmte zal U redden pfff !
    Maar tis goed gekomen ,daar gaat het om ,
    Gelukkig ben jij er goed van afgekomen
    Behalve de schrik !
    niet meer met bomen kroelen he !
    daar koop je niets voor !
    Kost je alleen maar geld!
    Lieve Carin bedankt voor je story !
    Dikke kus van J & J x x x x
    Pootje van Jimmy !

  • 01 November 2018 - 09:57

    Coobs:

    Ik vind dit klaaglied leuker dan een sinterklaasgedicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 49910

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: