Habari ya asubuhi (Goedemorgen in Swahili) - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Habari ya asubuhi (Goedemorgen in Swahili) - Reisverslag uit Shimo la Tewa, Kenia van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Habari ya asubuhi (Goedemorgen in Swahili)

Blijf op de hoogte en volg Carin

15 December 2016 | Kenia, Shimo la Tewa

Hier ben ik weer... vorige verslag bleek voor driekwart niet doorgekomen te zijn, dus dat heb ik nog even aangepast.... tja, zo gaan die dingen hier ook, t loopt bijna altijd anders dan je had gepland. Je kunt bijvoorbeeld nooit zeggen 'ik ben er over 20 minuten'.... dat weet je namelijk nooit. Het is me al een paar keer gebeurd dat de straat bijvoorbeeld ineens open ligt en dat je helemaal terug moet en een andere weg moet nemen. Ze geven dat dan voor t gemak nergens aan zodat de chaos lekker groot is. Het valt me trouwens op dat er behoorlijk wat vrouwen als stratenmaker/bouwvakker werken... beter kan je dus zeggen: nog 10 km. Of, zoals Jackson zegt: I see you when you see me. Haha geen speld tussen te krijgen. Jackson had ik vorige keer ook ontmoet, hij heeft een pikipiki, oftewel hij is taxichauffeur op een scooter. Inmiddels heb ik Steve ook ontmoet, hij is taxichauffeur en ook verbonden met t Rescue Centre. Ondanks dat ik een goeie deal met hem heb kunnen maken is het te kostbaar om elke dag met de taxi te gaan. Gisteren heb ik dan ook voor het eerst met het openbaar vervoer gereisd, in een matatu, zo'n mini busje waar ze iedereen inproppen. Ik bel Jackson om mij bij de busstop op te halen met zijn pikipiki en zo ben ik voor 80 KSH thuis ipv 500 KSH. Kan je toch weer een hoop andere leuke dingen mee doen denk ik dan. En ik vind het wel leuk om zo Keniaans mogelijk te leven (Maar dan wel met koelkast enzo, dat dan weer wel).
In het Rescue Centre begint zich een patroon te ontwikkelen. We zijn begonnen om de kledingvoorraad te organiseren. Deze was nu verdeeld over koffers, tassen en een kapotte vrieskist, en dan gewoon alles door elkaar.... jongens/meisjes van maat 50 tot M en L. Ik heb wat plastic boxes aangeschaft en die gaan we beetje logisch indelen. Het valt me op dat je hier echt niet zoveel op één dag kan doen. Deels door de hitte natuurlijk maar ook echt door iets ondefinieerbaars anders. Je kunt hier eigenlijk niets 'even' doen. Gelukkig heb ik genoeg tijd. 'S Middags na de lunch doe ik iets met de kinderen. Gisteren en eergisteren hebben we kerstbomen gemaakt en versierd en opgehangen. Sommige meiden zijn ontzettend creatief en doen veel mooiere dingen met het crêpe papier dan ik zelf had bedacht. Echt leuk om te zien hoe ze er helemaal in op gaan!
Het is overigens best vreemd om in deze hitte kerstliedjes te zingen hoor.

Vanmorgen lekker vroeg opgestaan zodat ik voor vertrek straks m'n was kan ophangen :) en omdat ik toch wakker was om 6 uur. Haha. T is nu half 8 en al 25 graden. In mijn beleving is t nu nog koel.. zo zie je maar hoe snel je aan iets went! Fijne dag allemaal. Kwaheri!

  • 15 December 2016 - 06:36

    T Heleen:

    Ook een vroege reactie, het is hier nu net half zeven geweest maar er wachten op mij twee lieve kindjes om op te passen. En daar is het best goed georganiseerd, helemaal geen kleding in tassen en vrieskisten, wel een gedeelte in een wasmand, dat dan weer wel

  • 15 December 2016 - 07:00

    T Heleen:

    Hier werkt het ook niet naar behoren, want de helft is weggevallen

  • 15 December 2016 - 07:31

    Carin Hellendoorn:

    ja ik ben erachter wanneer dat gebeurt: als je emoticons invoegt!

  • 15 December 2016 - 10:41

    Helene:

    Lieve Carin,
    Wat een avontuur! Wat super dat jouw droom in vervulling gaat. Heerlijk om met je mee te lezen. Dank voor het toevoegen. Heel veel succes. Liefs, X

  • 15 December 2016 - 15:40

    Willemieke:

    Wat ontzettend leuk allemaal en go with the flow :))

  • 15 December 2016 - 17:08

    Dea:

    Leuk om weer iets van je te lezen Carin, ook het vervolg van je vorige verslag. Treffend ook dat je beschrijft dat je daar niet 'even' iets doet. Terwijl bij ons vaak alles zo goed geregeld is hebben we toch haast.
    Foto's geven een mooie indruk van je werk. Tot een volgende keer, liefs

  • 15 December 2016 - 20:15

    Marion Miezenbeek:

    Ha Caar,

    Wat fijn om te lezen dat je daar mooie dingen kunt doen!! Ziet er te gek uit en kan me voorstellen dat je dadelijk niet eens meer terug wil :). Enjoy!!

  • 18 December 2016 - 14:19

    Fokke:

    Heerlijk om via dit medium maar ook op andere wijze met jou mee te mogen reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 49907

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: