Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

05 Januari 2008 | Australië, Canberra

Hallo hallo, daar ben ik weer es. Ja, ik weet dat het al 5 januari is, maar dan mag je iedereen nog de beste wensen toewensen officieel, dus bij deze!! En heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes van jullie. Ik ben alweer bijna een week bij Mark en Annemieke en dat is heel gezellig. Even een korte terugblik:

Zondag 30 december ben ik lekker met Jenny op een Ferry gesprongen en naar Manly gevaren, een deel van Sydney. Daar heb je dan weer een heerlijk strand :) Aan het einde van de middag ben ik toen naar Annemieke en Mark gegaan. Lekker aan de BBQ, en heerlijk weer een 'eigen' bedje :)

Maandag 31 december, de grote dag. Na een brunch springen we in de bus richting het centrum. We willen namelijk naar het Macquariepoint, een park van waar je zowel the Opera House als de Harbour Bridge kunt zien. Dat wil namelijk iedereen! We staan dan ook ruim een uur in de rij, maar dan zijn we ook binnen - net als 21.998 anderen. We vinden een goeie plek en leggen onze handdoekjes tegen die van onze buren aan. Het grote wachten (10 uur) gaat beginnen!! Het is FIK-heet, het zweet gutst voortdurend langs je lijf en in je ogen, en we genieten. Iedereen praat met iedereen, tussendoor gooien we nog een pot yatzee notabene en we nemen een biertje.. Om 9 uur is het 'kindervuurwerk' wat al erg prachtig is. Ik had me de hele reis al verheugd op mijn 'vuurwerkknop', maar dat werd een ontgoocheling!! Een filmpje dan maar. Om 12 uur zijn we al een paar flesjes wijn verder en drinken we champagne uit een plastic fles. Weer prachtig vuurwerk, echt gaaf om een keertje mee te maken (dat kan ik van de wandeling naar huis niet echt zeggen! hihi).

Dinsdag 1 januari. Ik heb dit jaar voor de eerste keer ook een echte Nieuwjaarsduik gemaakt!! Haha, lekker naar het strand geweest :)

Woensdag hebben we nog een National Park bezocht en donderdag zijn we afgereisd naar Canberra, de hoofdstad van Australie. Even tijd voor het serieuzere werk. Dat betekent dus: naar het Oorlogsmonument en naar het Parliament. Rondleiding door wat bij ons de 2e Kamer is. Hartstikke geinig. Voor de rest is de stad eigenlijk niks aan, we zijn er op een fiets doorheen gereden en voor 1 dagje was het hartstikke leuk. Nu dus weer terug in bruisend Sydney, maar ik duik lekker mijn bedje in. Morgen hopelijk weer een stranddag :)

Zoals je ziet: ik geniet hier onverminderd door ondanks alle pressie om eerder naar huis te komen :) Ik mis iedereen enorm, maar vind het ook erg leuk om bij Mark en Annemieke te zijn.
Dikke zoenen en tot de volgende keer.
xxx

PS het filmpje kan ik niet plaatsen, maar neem gerust even een kijkje op de site van mark en annemieke... :)

  • 05 Januari 2008 - 22:43

    Petra:

    Hai Carin,

    Ziet er helemaal te gek uit, avontuurlijk tot en met. Maar ehhhh wanneer gaan we weer een klaverjassen, even gewoon doen lijkt jou vast ook wel weer is fijn. Maar geniet nog flink in down under. p.s. kip joris was nog gelukt!!! tot gauw
    Ps ben weer single snif en jippie

  • 06 Januari 2008 - 07:55

    Marion:

    Superrrr hoor hee! Had graaaag even om het hoekje gekeken (lekker makkelijk) ;-)
    Nieuwjaarsduik er achteraan? Jeetje, zijn er ook dingen die jij niet hebt gedaan daar?!? Super dat je er echt alles uit haalt joh! Wij hier maar denken; waarom hebben wij zo'n reis nooit gemaakt?? hihi!
    Wij genieten hier gewoon lekker met je mee. Dikke knuffel en ook lekker dat je over 19 daagjes weer thuis komt hoor! :-)
    Love you, Marionxxx

  • 06 Januari 2008 - 13:31

    Cobie:

    Dag lieve schat,

    Ook voor jou de beste wensen en alle goeds voor dit jaar! Dat overigens al ernstig goed is begonnen voor je... Geniet nog maar lekker van de tijd die je daar nog hebt. Gisteravond heb ik de mooiste baby van West Europa mogen aanschouwen, overduidelijk dat het familie van je is. Wat een wolk, ik kon geen genoeg van haar krijgen, zeg. Mocht je nog een logeeradres willen in de buurt van Melbourne (Berwick), dan wil ik wel even met mijn familie bellen. Weet zeker dat ze je met open armen zullen ontvange. Laat maar weten als je er gebruik van wilt maken.

    Dikke zoen en hugh van Coobs

  • 07 Januari 2008 - 07:30

    Marianne:

    Dag lieverd,

    Alweer een berichtje uit een druilerig Nederland. Maar geen gezeur: wij genieten ook hier van alles wat er te genieten valt. Als eerste natuurlijk Cathelijne. Verder bevalt het ons prima dat pa met pensioen is. Heel gezellig. Ik doe wel veel minder dan vroeger, maar dat mag de pret niet drukken!! Vandaag is tante Heleen jarig dus ga ik daar gezellig koffie drinken. By the way: word je niet erg moe van al dat gespring?? Je springt op een ferry, dan in een bus, dan in de zee!! Komt zeker door al die kangoeroes daar: zien springen, doet springen natuurlijk.
    Geniet jij nog maar lekker van je laatste weken en wij tellen af!!!
    Knuffel van

    mams

  • 07 Januari 2008 - 09:23

    Alex:

    Hoi Carin,

    Ook van mij nog de allerbeste wensen voor het komend jaar. Volgens mij ben je volop aan het genieten als ik het zo zie!! Gaaf hoor! Het ziet er overigens daar warmr uit dan het hier is…het is soms oneerlijk verdeeld… ;-)

    We gaan je weer zien, maar voor nu nog heel veel plezier verder.

    Groetjes,

    Alex

  • 07 Januari 2008 - 21:59

    Michael Docter:

    Hi again. Hier moest ik natuurlijk die nieuwjaarswens zetten...

  • 08 Januari 2008 - 15:12

    Ans:

    Meid, jij ook de állerbeste wensen nog een keer, je had hem al via de sms gekregen hé?! Jij ook bedankt voor je sms-je! Ik hoorde dat oudjaarsdag de heetste dag was in Ozzie!
    De foto's zijn weer geweldig! Haal nog fff het laatste eruit, okée? :D
    Knuf van mij.

  • 08 Januari 2008 - 18:40

    Monique:

    Hey Carin, hier een berichtje van mij! Ik had je site al eerder bekeken, maar nu heb ik er eens even de tijd voor uitgetrokken om al je belevenissen te lezen. En het klinkt super allemaal! Mooie foto's ook! Volgens mij heb jij het prima naar je zin! Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar... en nog heel veel plezier daar in de laatste weken in Australie!
    Dikke kus, Monique

    ps. 'k heb nogsteeds geen nieuwe baan :(, maar dat komt hoop ik de komende tijd goed!

  • 09 Januari 2008 - 08:56

    Ellen:

    Allereerst de beste wensen en een liefdevol 2008. Nieuwjaarsduik?? Volgend jaar een nieuwjaarsduik op Scheveningen? Om maar even verder te gaan met de traditie. Brrrr.
    Carin geniet en veel plezier nog. Wij genieten van je foto's en je verhalen!

    Dikke X
    Ellen

  • 11 Januari 2008 - 14:56

    Sonja:

    Hoi Carin,

    Zo weer vrijdag, het is eind van de middag en tijd om op je site kijken wat jij de afgelopen week weer hebt meegemaakt. Is wel even wat anders dan de week van mij. Denk wel even intensief.
    Weer leuk om alles te bekijken en te lezen. Nog veel plezier
    Groet en XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 49935

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: