Nog een Kerstgroetje :) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Nog een Kerstgroetje :) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Nog een Kerstgroetje :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

25 December 2007 | Australië, Byron Bay

Ja.... ben ik weer :) Jullie liggen hoogstwaarschijnlijk nog op 1 oor op dit tijdstip (ik ben nu namelijk 10 uur verder dan jullie) en ik heb het grootste gedeelte van 1e Kerstdag dus alweer gehad! Maar eerst nog even over gisterenavond. Van een plaatselijke Ozzie hadden we gehoord dat op Christmas Eve altijd een leuk feestje gehouden wordt in een naburig (is dat eigenlijk wel een woord??) dorp, Bangalow geheten. Je verwacht eigenlijk bungalows daar, maar niets is minder waar. Toen we aankwamen leek het wel alsof we 131 jaar terug in de tijd waren, echt een 'Goldrush'-dorpje, met allemaal houten huizen met grote veranda's. De straat was speciaal voor de gelegenheid afgezet. (Een soort haring- & bierfeest, maar dan iets anders.. kwam deze keer Cor Willemse namelijk niet tegen!! jammer :)) Het hoogtepunt was de 'band', een ienieminie-uitvoering van de summer parade.. wel gezellig. Bij terugkomst in Byron Bay nog wat gedronken met Jes en Deb, die ik hier weer tegenkwam.. Geinig is dat he.. 100-en kilometers verder, en ineens zie je elkaar weer :). Als toegift voor het slapen gaan kregen we spontaan nog een optreden van de Ozzie-politie te zien: een kerel kwam stapvoets slingerend het dorp binnenrijden. Duidelijk geval van flink bezopen zijn. Ze moesten hem met 3 man uit zijn auto sleuren tot hij op de grond viel.. Hij werd in de boeien geslagen en toen moestie nog de auto ingehesen worden.. het was best een grote kerel en hij spartelde nogal tegen, dus al met al echt een 'scary movie' :) Gelukkig bleven we als toeschouwers ongedeerd.

Vanmorgen 'uitgebreid' kerstontbijt genuttigd. Verschil met andere dagen: aardbeien en een gekookt eitje erbij. Ik had voor Regi een cadeautje gekocht en het bleek dat zij dat ook voor mij had gedaan, dus dat was een gezellig begin van de dag. Tja, en toen maar naar het strand. Echt lachen: heel veel mensen hebben de hele dag hun kerstmuts op, zelfs als ze de zee in gaan hihi. En iedereen groet elkaar op straat met 'Merry Christmas'. Maar verder vind ik er niet veel kersterigs aan.. straks gewoon lekker barbeknoeien :). Morgen spring ik weer achter het stuur van hiace, en gaan we verder door naar Sydney. Misschien dat ze daar kroketten hebben Walter, want tot nu toe is daar nog geen spoor van te ontdekken.. :)HM nou ik het erover heb, ik zou best zin hebben in een frikadel speciaal ofzo, of lekker een stukje draadjesvlees van mijn moedertje (ik bedoel natuurlijk dat zij het klaargemaakt heeft!!) dat hebben ze hier niet. Maar: geen gezeur. Onze slogans zijn:
1. You can be happy no matter what
2. No worries, no hurries
Gebruik ze gerust, wij hebben ze ook niet echt zelf bedacht!
Nogmaals, Fijne Kerstdagen en tot gauw!
xxxxxxx

  • 25 December 2007 - 06:34

    Willem Bor..:

    Hoi Karin,

    Ik ben momenteel (zonder kerstmuts, beetje saai dus wel...) bezig met het Kerstontbijt. De croissantjes zitten nu in de oven, dus heb ik mooi even tijd om jou van ons allemaal goede kerstdagen toe te wensen!

  • 25 December 2007 - 08:20

    T Heleen:

    Hoi lieverd,

    Wsch. liggen er nog veel mensen op een oor.... want er zijn nog niet veel reacties. Krijg net een kopje koffie van Marco, die gaat met Willemieke hier in Krimpen ter kerke en wij ( Alexander, Jeroen en ik} naar Vlaardingen. Onze kerst ziet er wel wat anders uit, maar.....ik zou wel met je willen ruilen. Heerlijk, warm, geen konijn in de pan, geen christmas cake enz. Maar.... we maken er natuurlijk een mooie dag van. Je pa en ma komen in de loop van de dag gezellig naar Krimpen; Michiel en Johanne zijn er ook dus al met al een gezellige happening.Geniet van je verhalen en van foto's. Super! Hier gaan de croissantjes zo de oven in en gaat de dag beginnen. Liefs en heb het goed. Love you, tante

  • 25 December 2007 - 08:48

    Ans:

    Ik ben van mijn oor af en wens jou ook een supergave kerst toe, lieverd!

  • 25 December 2007 - 09:03

    Hansb:

    Hoi Carin,

    Wat een mooie verhalen en wat een mooie foto´s. Vooral de dichtbijgenomen foto´s van je parachutesprong maken indruk op mij (jaja ik loop een beetje achter ik weet het). Zo ben ik ook te laat om je fijne Kerstdagen te wensen maar ik wens je nu alvast een spetterende oudejaarsdag toe.
    Ik werk nog steeds voor mijn zwager en de uitzendburo´s doen niet veel voor me terwijl ik dat wel had verwacht. Wordt vervolgd.

    groetjes hansb

  • 25 December 2007 - 10:55

    Jeannette En Jos :

    Hoi Carin ,
    Eigenlijk wel gemeen van je hoor een foto in bikinie te sturen maar lieve Carin we gunnen het jou van harte vanmorgen Cathelijne gezien wat een snoepie van een baby!!!
    kom gauw naar huis ??
    lieverd groet aan Regi en geniet van de aardbeien met een eitje hoe verzinnen ze het
    stevige omhelzing van twee mensen die veel van jou houden
    PS: Een goed uiteinde voor jullie en een goed begin en wij gaan aftellen voor jou thuiskomst .
    liefs liefs J en J

  • 25 December 2007 - 12:47

    Eveline:

    Nou als je dit leest zit de kerst er al weer op vermoed ik. Nu ik dit schrijf, net thuis uit de kerk, begint het hier net... Wat een feest daar joh, lijkt wel carnaval zo op die foto. Gelukkig dat ze genoeg kerstmutsen hebben, dan heb je nog enig besef dat het december is. Goeie reis naar Sydney en geef ze daar een dikke hug van me! Voelt wel leeg hier hoor!:-(
    Eveline

  • 25 December 2007 - 13:06

    BAS:

    Carin,

    ook vanaf hier een hele goed kerstfeest
    en geniet ervan
    doen wij ook wij hebben hier van de week geschaatst heel wat anders als aan het strand zitten

    groeten Bas

  • 25 December 2007 - 13:10

    Betty:

    Hoi Carin,
    Steeds weer leuk hoor om je verhalen te lezen; lijkt me inderdaad gek: kerst op het strand.
    't Is nu middernacht bij jullie en wij hebben net onze kerstdienst gehad. 'k moest de kindervertelling nog doen, óók weer gehad gelukkig! We gaan straks gezellig eten bij Esther & Edwin. Morgen komen de Ykemaatjes(uit Nederland) hier eten. Ik wens je alvast een zalig uiteinde!!(stomme uitdrukking trouwens!)
    houdoe!

  • 26 December 2007 - 07:58

    Marianne:

    Dag lieve schat,

    Hè,hè, eindelijk weer eens tijd om je een berichtje te schrijven. Het is tweede kerstdag en na alle drukte van gisteren gaan we het vandaag rustig aan doen. Alleeen een bezoek aan Cathelijntje staat op het programma. Oei, het lijkt wel of de anderen er niet meer toe doen! Natuurlijk is dat niet zo, maar zij is nu wel eventjes het middelpunt. Ik zie wel dat jouw kerst er heel wat anders aan toe ging dan hier. Onbesnappelijk dat jij in je bikini op het strand ligt terwijl wij ons hier al kleumend door deze maand heenslaan. Maar je hebt gelijk: we hoeven niet persé de verwarming hoger te zetten om van binnen warm te worden! We hadden het goed met elkaar, al misten we jou wel erg. Ik verheug me er al op om je te verwennen als je terugbent, juist ja: draadjesvlees met "bleek".
    Lieverd, geniet nog lekker verder, doe voorzichtig, geef Annemieke een big hug (en doe Mark ook maar, al ken ik hem niet) en ik begin met aftellen. En je weet het hè: ik hou heel veel van je!
    xxxx
    mams

  • 26 December 2007 - 09:23

    Prins Lenna:

    Prettig kerstfeest van Josephine and me! Succes met de zoektocht naar kroketten frikandellen...........met een uitje.

    Bye for now X


  • 26 December 2007 - 14:04

    Félipe:

    lieve lieve Carin.

    het is toch wel een leuk kadotje di je meenneemt uit ausralië?:-):-):-)
    I LOVE YOU!!!!:-):-):-):-):-)

    Groetjes,

    Félipe Mak

  • 26 December 2007 - 14:07

    Vervolg:

    Sorry een beetjes te snell getiept zie ik
    :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

    Félipe

    P.S.

    Frédérique heeft het getiept.:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
    :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
    :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

  • 26 December 2007 - 18:01

    Anneke En Marcel:

    Het kan nog net (of net niet meer): jij ook een hele fijne kerst toegewenst! We zijn druk aan het klussen in ons nieuwe huis, dus is het extra leuk om even jouw leuke, ontspannende verhalen te lezen. Op naar Sydney! Dat zal een knallend Oud & Nieuw worden!!! We vinden het ook zo leuk voor je dat je een fijne reispartner hebt gevonden met de camper te reizen. Heel veel plezier nog! Lieve groeten, Anneke en Marcel.

  • 26 December 2007 - 21:38

    Hanneke:

    Het is hier nu 22.34 en de kerst is bijna voorbij. De gourmetschalen zitten al in de vaatwasser, de kaarsen zijn bijna op gebrand, de kerstkleren weer voor een jaar de kast in ;)
    Geweldige verhalen en foto's weer!
    En...zoals ik al tegen je heb gezegd...ook ik tel af! Nog maar 1 maandje ;)) Joepieeeeeee
    enne....ik heb kroketten en frikandellen in de vriezer!
    Dag lieverd, geniet in Sydney!!

    dikke XXXXXXX


  • 26 December 2007 - 21:57

    Guus:

    Ik heb gisteren de DVD van de jubileumdienst gezien. Eveline en ik waren toen in de States. Geweldig. Wat heb je prachtig gezongen, same met je sus. En de anderen ;-)
    Hoe moet dan straks, met een lage stem van al die drank???, want volgens mij kunnen de aussies er wat van.
    Geniet ervan, Caar. Het kan nu nog. Wij willen graag je verhalen horen voordat wij naar Sydney afreizen.
    Dikke HUG voor jullie allen.

  • 27 December 2007 - 08:11

    Machteld:

    Beetje laat, de kerst is al voorbij maar alvast een hele fijne jaarwisseling. Ik heb een keertje kerst in Thailand gevierd, was het ook warm natuurlijk dus ik begrijp wel hoe dat is, het is een hele gekke ervaring, voor mij tenminste.
    Have fun, groetjes Machteld.

  • 27 December 2007 - 08:16

    Gerry:

    Leuke foto's weer, grappig die kerstsfeer daar. Tsja, nu is de kerst alweer voorbij en zit ik alweer achter mijn pc op de zaak...blijf genieten xxx

  • 27 December 2007 - 12:31

    Simone:

    Lieve Caar,

    wat een feestje is het telkens weer om je mails te lezen en alle lieve reacties van al je vrienden en familie. Gek idee dat jij nu op weg bent naar Sydney om in die wereldstad (in alle opzichten) Oud en Nieuw te vieren. Je gaat het daar vast geweldig vinden. Wij hebben gezellige kerstdagen achter de rug en hebben intens genoten van de ontwikkeling die Nienke en Lucas het afgelopen jaar doorgemaakt hebben. Op dit soort hoogtij-dagen heb ik altijd de onbedwingbare neiging terug te blikken en wat ik zie, stemt me gelukkig. Ik wens jou toe dat je met plezier terugkijkt op 2007 en dat 2008 je nog veel meer moois brengt.

    Blijf goed op jezelf passen, geniet van het mooie weer en de ontspannen sfeer Down Under en van de zee van liefde die je telkens via de mail vanuit NL ontvangt!

    Simone

  • 27 December 2007 - 14:36

    Hansie:

    heee zon kerstman wil ik ook wel hier, mijn kerstman was een stuk ouder hi hi.ik ben net vlink door gegaan en heb er nu 2 dagen achterelkaar opzitten van om 5 uur smorgens je nest ingaan met de nodige vloeistoffen door elkaar en na 1,5 uur slaap weer in de auto en aan het werk nu de heeeeeeeeeeeeeeeele dag man en morgen ook nog.Maar ja mijn oma zij savonds een grote kerel , dan smorgens ook. en ja wat kun je nou daar tegen inbrengen.groetjes uut ommen.

  • 27 December 2007 - 18:33

    Ed En Co:

    Hoi Caartje. We hebben pas een avondje gehad" " we missen samen Carin"", met alle betrokkenen....Maar fijn te zien/horen dat het zo goed gaat!

  • 28 December 2007 - 16:18

    Frédérique:

    hoi carin.

    weet je nog dat je me die kinder wereldatlas heb gegeven?:-)
    nou ja dit zijn paar gevaarlijke dieren die je kunt tegekomen:

    -het vogelbekdier:giftig
    -box jellyfish (kwal): doet veel pijn en is soms dodelijk
    -Taipan (slang): de GEVAARLIJKSTE slang van de wereld.één beet kan je binnen 30 minuten doden
    -zeeslang: kan een kind doden. maar bijt gelukig niet zo vaak
    -kegelslak: heeft dodelijke stekels. het gif van deze zeeslak veroorzaakt verstikking
    -funnel-web spider(spin):kan door een vingernagel heen bijten en je hart doen STOPPEN!!!!
    -blue-ringed octopus(inktvis):als die je bijt kan je verlamd raken en doodgaan.

    DUS IK ZOU MAAR GAUW NAAR HUIS KOMEN!!!!!:-)

    Groetjes,

    Frédérique

  • 28 December 2007 - 21:55

    Robert & Heleen:

    Hallo lieve schat,

    Na het bericht van Frederique kunnen wij niet anders dan vertellen dat we hier in NL ook een paar dieren hebben die in de kinderatlas staan:

    Koe --> geeft melk en staat rustig te grazen in de wei......geen enkel gevaar

    Varkens --> rollen door de modder en eten aardappelschillen ......geen enkel gevaar

    Lammetjes --> geven wol en zien er snoezig uit......geen enkel gevaar

    Mussen --> vallen soms dood van het dak maar momenteel niet en zitten weleens in de achtertuin.....geen enkel gevaar

    Paard --> kun je op rijden of rookvlees van maken.....geen enkel gevaar

    Wij kunnen nog wel even doorgaan maar sluiten ons wel aan bij Frederique, je kunt maar beter naar huis komen ;-) ;-)

    Hahahaha, lieverd ook dit was maar onzin...we hopen dat je het nog even lekker hebt...en kijken uit naar je terugkomst.

    Dikke kus,

    Robert & Heleen

  • 28 December 2007 - 22:30

    Hans:

    Lieve Caat

    nog een paar nachten doorrijden en doorpuffen en je stapt, eerder dan wij, het nieuwe jaar in.
    Ik hoop dat het nieuwe jaar nog voorspoediger verloopt dan het oude jaar nu eindigt, voor je. Wat zal het dan geweldig worden!
    Hier duurt het ook nog even. Eerst morgen Fokke's verjaardag vieren. Het wordt nu echt een grote vent, hoor; 49! En weet je .....Je ziet het niet aan hem!

    Hij wilde niet zijn verjaardag vieren, al taartjes etend in een kringetje. We gaan schaatsen op de Uithof. Leuk he?

    Dikke zoen van ons, uit een guur Holland

    Liefs

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 49921

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: