onthulling - Reisverslag uit Townsville, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu onthulling - Reisverslag uit Townsville, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

onthulling

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

10 December 2007 | Australië, Townsville

Hi mates, ik snap dat jullie nieuwsgierig zijn naar wat ik heb gedaan! Ik ben zover dat ik het kan onthullen: Ik ben namelijk uit een vliegtuig gesprongen!!!! Echt waar! 4,3 km boven de aarde, 60 sec vrije val... In vaktermen heet het 'skydiven' maar het is gewoon uit een vliegtuig springen; echt absurd dat mensen dat doen, maar na de vrije val gaat de parachute open en zweef je heerlijk op je gemakje naar beneden. Dat wil zeggen: ik doe helemaal nix, maar Johnnie is behind me en regelt alles.. :) Gaaf he?! Gelukkig heb ik wat bewijsmateriaal al moet ik toegeven dat de dvd beter is.. Ik was ontzettend nerveus, een beetje in trance lijkt het wel en net voordat het 'onze' beurt was om te springen wilde ik echt niet meer, maarja als Johnnie springt, ga ik toch echt mee, want ik zit helemaal aan die jongen vastgeketend, gelukkig! Het is een ontzettend apart gevoel, niet echt dat je aan het vallen bent, maar toch ook weer wel maar je ziet de aarde niet echt dichterbij komen ofzo. BIZAR!! De rest van de dag was ik er steeds mee bezig, elke keer als ik mijn ogen dicht deed zag ik mijzelf weer in de deuropening van dat vliegtuig zitten..

Daarom gingen we de volgende dag maar iets 'normaals' doen, op weg naar Ingham en dan 51 km richting het westen naar de Wallaman Falls, actually de hoogste waterval in Australië. We besluiten om in de buurt te overnachten. Dat wordt opnieuw een bijzondere ervaring!! Als we namelijk aankomen denk ik dat dit het niet kan zijn; alleen een grasveldje met een paar picnictafels, een paar barbeceus en een toilet (dwz: wel een normale pot, maar geen afvoer, dus gewoon een gat in de grond). Geen levende ziel te ontdekken die tot het mensenras behoort... Ja, dit is bushcamping weet Regula me te vertellen. Ok, doen we dat. We moeten onszelf registeren, 9 dollar (ongeveer 7 Euro) in een envelopje stoppen en dit weer ergens in een gleufje proppen en een briefje op de camper bevestigen (anders lopen we het risico op een bekeuring hihi alsof er iemand komt controleren). We besluiten maar vroeg de BBQ aan te wakkeren zodat we bij daglicht kunnen eten. Uiteraard hebben we geen electricity. Als het aardedonker is gaan we maar gauw naar bed (19.45 uur plaatselijke tijd). Ongelofelijk lekker geslapen moet ik zeggen en de volgende dag was ik best trots op ons!!

Nu dus aangekomen in Townsville, morgen met de Ferry naar Magnetic Island, 45 minuten varen. Lekker 3 dagen om weer een beetje bij te bruinen, te snorkelen en wie weet te duiken... daarna zal ik mij weer melden :) Jullie allemaal een hele fijne week gewenst! Ik ga er ook weer van genieten. xxx

  • 10 December 2007 - 08:24

    Ans:

    Haha! Ik ben eersie! :D
    Wat ben jij stóer!!!! Uit een vliegtuig springen! Ik vind uit mijn bed springen al zo'n toer!
    Meid, genieten! En je vertelt het leuk!
    Tot het volgende avontuur!
    Dag schatje! ;)

  • 10 December 2007 - 09:47

    Gerard:

    TOP! :-)

  • 10 December 2007 - 10:00

    Marianne:

    Wow, Caartje wat een avontuur. Ik heb altijd gedacht dat de sprong van de brug je ervan zou weerhouden om uit een vliegtuig te springen. Mooi niet dus!! Wat ga je nog meer voor engs doen??? Enfin, dat wil ik geloof ik liever maar niet weten. Aards als ik ben, blijf ik liever met beide benen op de grond.
    Het was heerlijk dat je zondagmorgen zo lang belde en ik ben blij dat ik weet welke ingrediënten er bij jullie door de pasta gaan (ha, ha). Lekker gezond hoor.
    Veel valt er verder van het thuisfront niet te melden, dus geniet jij maar lekker verder. Dikke knuffel voor jou en Regula.

    mams

  • 10 December 2007 - 10:08

    Johanneke:

    Wouw, die sprong was echt gaaf!! Dat had ik denk ik echt nooit gedurfd. Echt heel stoer. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier gaat alles goed. Michiel heeft woensdag een test bij de ING, is dus best een beetje spannend. Je hoort wel hoe het is gegaan. En ik ben lekker braaf aan het studeren.... Ook erg leuk natuurlijk.
    Geniet ervan en tot je volgende berichtje!!
    Liefs Johanneke

  • 10 December 2007 - 11:45

    Albert:

    Je bent wel een waaghals, hoor!
    Je bent nu diep in de zee geweest en hoog in de lucht, what's next? 1 km onder de aarde en waarschijnlijk me de space shuttle terug naar huis...we zullen de landing tzt volgen.
    Hier in Nederland schijnt het zonnetje en zijn we lekker aan 't werk...hoef jij lekker niet aan te denken, dus veel plezier en geniet van je omzwervingen in dat prachtige land!
    dikke knuffel, ook van Siobhan en de kids!
    Oh...Siobhan heeft vanaf 2 jan een baan (heel oneerlijk, 1 brief, 1 gesprek en gelijk een baan!)

  • 10 December 2007 - 12:56

    Eveline:

    Wow, wat een held ben jij!!
    Lijkt me wat, op de buik van zo'n blommige knul op aarde terugkeren.
    Dat systeem van geld in een envelopje ken ik uit Amerika. En dat gat in de grond met keurige pot en toiletbril erop, ook. Ik had het pas door toen ik de knop om door te spoelen zocht.:-)
    Nou weer even lekker drie dagen relaxen joh. En wat gaaf dat je een reisgenoot hebt gekregen!
    Knuffel.

  • 10 December 2007 - 16:57

    Sonja:

    Ben nog steeds in de ban van je verhalen en foto's. Lees ze met plezier, zeker omdat het hier gauw donker koud en af en toe, nou ja meer toe dan af, miezert en regent.
    Doet me veel genoegen te zien (foto's) dat het goedm et je gaat. want op elke foto zie in een stallende Carin.
    Groet, Sonja

  • 10 December 2007 - 16:58

    Sonja:

    NOg even een correctie ik bedoel dus een strallende Carin. Blijf geniet hoor.

  • 10 December 2007 - 17:38

    Dik Treurniet:

    Lieve Carin,

    Wat ben jij een waaghals zeg. Had je niet even een helm op kunnen zetten? Als ondersteboven beneden had gekomen, had je je hoofd gestoten. Dus voortaan een helm op.Het was wel spectaculair.

    Groetjes

    Dik

  • 11 December 2007 - 12:43

    Hansie:

    leuk he dat springen uit een vliegtuig. dat is ook weer een ervaring die je hebt gedaan om nooit meer te vergeten.Als je straks een 85 j oud bent kun je je klein kids vertellen hoe gek oma wel niet was/is.met zn camper in de middel of nothing das volgens mij niet echt wat voor 2 dames lijkt mij maar ja je kunt ze nog zoveel vertelen. ha ha je doet voor mijn gevoel geen dag te kort aan je verblijf daar.ik mis alleen de drank op de foto bij de BBQ. maar ja je kunt niet alles hebben. geniet weer meer dan de dag er voor dan komt het zeker goed.

    Groetjes Hans XX

  • 11 December 2007 - 12:45

    Guus:

    GEWELDIG!!!!! Wat een lef. Ik ben nu al benieuwd naar de foto's die je straks maakt als je met de kerstman in z'n arreslee door het luchtruim zweeft. Rudolph er ook bij. Wordt echt een feest. Je bent geweldig. Love you. Gus

  • 11 December 2007 - 13:25

    Heleentje:

    Zo lieftallige zuster.....ik begrijp de ophef niet hoor. Men vindt je stoer en heeft bewondering voor het feit dat je uit zo'n vliegende schotel springt. Terwijl ik maar zit te denken dat je ook gewoon had kunnen vragen aan de piloot of ie even wilde stoppen ;-)
    Maargoed....het staat wel weer vast de de zwaartekracht nog niet is uitgewerkt. Vandaag vieren we het heugelijke feit dat ons beider vader de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Ja....het is echt waar, hij is een oude sok geworden :-). (daar zie je overigens niks van!!)
    Maar we gaan het wel even vieren vandaag. Jammer dat je er niet bij bent.
    Kruimeltje is nog steeds niet gekomen....ik heb besloten dat het een uiterst lui kind moet zijn. Gezien de weersomstandigheden kan ik me wel voorstellen dat ze niet zo'n haast heeft trouwens.
    Ik heb ook met de regelmaat van de klok de neiging om een beschikbare baarmoerder te zoeken. Tja.....alle onzin op een stokje....have fun, love u en greetz to Regula

    xxxxx

  • 11 December 2007 - 14:25

    Cobie:

    Hoop dat het na 600 pogingen gaat lukken om ook eens wat op deze site te schrijven. (Probeer het nu vanaf mijn werk.) Dankjewel dat je aan mij denkt via sms. Uiteraard gaat Kruimeltje vandaag geboren worden en we vernoemen haar Cobie. Gefeliciteerd met je pa overigens! Lief zijn daar, Caar, en ga nu eens wat gewone, dat wil dus zeggen: minder heftige, Ozzie-dingen doen zeg! Niet normaal meer, wat loop je je uit te sloven. Wat ik eigenlijk ook wel wil weten: hoe gaat het met jezelf? Geen spijt? Dikke zoen, Coobs

  • 11 December 2007 - 14:27

    Cobie:

    HET IS GELUKT! IK HEB EEN BERICHT KUNNEN PLAATSEN! tot gauw dus maar weer

  • 11 December 2007 - 18:50

    Romy En Frédérique:

    Lieve carin.

    we zijn net terug van Albeda college waar we het afscheids feest van opa hebben meegemaakt.Heleen en Robert gaan zo meteen frites en toko halen.
    je krijgt in dit bericht ook nog een halootje van Romy!!!
    we missen je heel erg!
    we denken aan je!

    groetjes Frédérique

    Lieve Carin.

    IK HOU VAN JE!!!!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Kusjes,

    ROMY

    nog één ding van ons allebei:

    GOD IS BIJ JE OOKAL BEN JE IN AUSTRLIË OF IN VLAARDINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 December 2007 - 08:30

    T Heleen:

    Ha die Caartje,

    Wat ben jij een held, super!!! Bij het zien van de foto's kreeg ik al een naar gevoel in m'n buik ( nou heb ik ook last van m'n darmen....., maar toch) en m'n mond hangt zelfs nu nog open van verbazing. Dat heb je toch maar gedaan! Voor mij was je al een held, maar zet er nu maar super voor. Wat gezellig dat je een maatje hebt, dat geeft zeker meerwaarde. Nou lieverd, geniet maar lekker door tot later. Knuffel, tante

  • 12 December 2007 - 11:21

    Bas :

    Wauw, dat heb ik altijd al een keer willen doen. super gaaf, ik ben jaloers.
    geniet er van (dus niet je ogendicht)

    Bas V

  • 12 December 2007 - 19:32

    Els:

    dit is echt erover (zouden ze in Belgie zeggen!!!) begin me zorgen te maken hoe het moet als weer in dit land bent. We zullen alvast voor je gaan bidden.
    Het ziet er allemaal onbesnappelijk waanzinnig uit. Ben benieuwd naar alle verhalen, foto's en films
    Hele dikke kus,
    Els & Merel

  • 13 December 2007 - 06:43

    Dick:

    Carin,

    Uit jouw vorige berichtje concludeerde ik al dat je er echt helemaal uit was. Nu weet ik het zeker: jij komt nooit meer terug. Bedankt voor de leuke tijd. Ik kom graag langs als ik eens downunder ben.

    groet,
    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 49917

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: