back on track - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu back on track - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

back on track

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

07 December 2007 | Australië, Sydney

G'day Mates, jullie verdienen weer een update! Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen. Ik ben wel enigszins van slag door hetgeen met de Sint is gebeurd, maarja.. after all.. je moet toch ergens aan doodgaan? Of is dat nu echt te kort door de bocht. In ieder geval, ik kan er nu niks meer aan doen.

Na mijn laatste bericht heb ik inderdaad behoorlijk wat dagen geluierd in Carin's / Cairns Beach Resort. Maar na een paar dagen vond ik het toch teveel op een bejaardentehuis lijken.. Zondag werd alles anders. Allereerst kwamen Debbie en Jessica dus bij mij ontbijten, hartstikke gezellig en zowaar kwam Regula over voor lunch. Ja, je leest het goed: it's not regular, but Regula :) Ik heb haar in mijn allereerste tour ontmoet en dat klikte wel leuk, dus ik had bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om samen een camper te huren en dan naar Sydney af te zakken.. Helaas: ze had al andere plannen gemaakt :( Gelukkig zei ze 15 min later dat ze van gedachten veranderd was.. dus wij meteen naar het reisbureau en - volgens zeggen, maar je weet nooit of dat een verkooptruc is - was er nog 1 camper die wij konden meenemen vanaf donderdag 6 december.. lamedanmadoendan..
Maandag heb ik mijn hele zooitje verkast naar het hostel waar Regula al zat. Best geinig hoor, ineens weer op een slaapzaal. Uitgebreid gevierd dat we de camper hadden en volgende dag beetje brak.. :) Heb toen beetje door de stad geslenterd en heb TOCH weer een zwemoutfit gekocht, maar kijk maar naar de foto, dan snap je wel dat ik dat niet kon weerstaan (let op mijn woorden: dit wordt helemaal hip in NL volgend jaar!!)
Woensdag ben ik nog maar es met een dagtoer op pad geweest: kanovaren in een of ander meer ergens in de bergen (je moet toch wat doen om fit te blijven..) Toen het uiteindelijk 15.00 uur was en niemand in de hele groep, inclusief de tourgide, het woord 'kano' uberhaupt maar in de mond genomen had, begon het langzaam tot mij door te dringen dat ik misschien wel in een verkeerde tour terecht was gekomen.. :) Geeft NIX, het was toch wel ok.

Ben ook nog in een vlindertuin geweest, dat durf ik bijna niet te zeggen want het klinkt best duf, maar het was 'top class' om al die fladderende beesten om je heen te hebben - en een hele uitdaging om ze digitaal vast te leggen.

Gisteren hebben we onze camper opgehaald en zijn met een grote grijns op ons gezicht op pad gegaan. Eerste dag niet zover: Mission Beach. Na een uurtje heeft Regula al natte voeten?! Klopt niet! Even stoppen bij benzinepomp.. tuurlijk is er een aardige man die wel even wil kijken :) Gelukkig was het een minor problem wat hij met 1 minuut verholpen had :) Terug op de weg meteen geoefend met de campergroet: is nog best lastig om op het juiste moment je hand op juiste hoogte omhoog te steken naar de tegenliggers .. de eerste paar keer is het dan ook helemaal mis gegaan. Maar we hebben nog duizenden kilometers te gaan, dus het zal wel goed komen.

Wat ik vandaag gedaan heb, dat vertel ik de volgende keer pas... !!! Kan het zelf nog niet geloven namelijk.. I'll keep you posted!!
Love you all xxx

  • 07 December 2007 - 09:35

    Willem Buitink:

    Het is niet eerlijk. Het waait hier en regent de stront van de daken. Jij zit daar lekker in de zon met een glaasje wit. Is er nog plek in de camper?

  • 07 December 2007 - 09:38

    Maaike:

    Hej Caar,

    Echt super sexy je nieuwe zwemoutfit...
    Ik ga hem denk ik proberen te maken,
    ik weet natuurlijk niet of het zo mooi word als op de foto maar ja kan het proberen..:-)

    Geniet lekker verder zou ik zeggen..

    Kus Maaike

  • 07 December 2007 - 09:48

    Monique En Gerry:

    eh wijffie (aldus Monique achter mijn pc
    ), super om je verhaaltjes te lezen. Ik herken mijzelf toen ik in New Zealand zat..Bewijst maar weer dat ik er wel bij had willen zijn, alhoewel het wel druk in de camper zou worden. Wij hebben er in elk geval een woordje bij voor vandaag: lamedanmadoendan.. past wel bij de vrijdag ha ha ha. Nog heel veel plezier, dat gaat vast lukken. Dikke kus van ons beiden.

  • 07 December 2007 - 10:20

    Heleentje:

    Ja ja ja ja ja, dat is lekker zeg....! Zoals Willem al zei is het hier inderdaad redelijk dramatisch qua weersomstandigheden.....de tranen schieten spontaan in mijn ogen als ik zie wat jullie allemaal doen. Je zou natuurlijk ook best (ook al is het niet waar) een paar dingen op de site kunnen zetten die ECHT NIET LEUK zijn in Australie, gewoon even voor ons achterblijvers om toch het gevoel te hebben dat we op de een of andere manier toch beter af zijn hier..... zo moeilijk is dat toch niet. Je kan natuurlijk ook best een beetje aan ons denken in plaats van alleen maar aan jezelf.;-) Verzin gewoon wat! ;-)
    Nee hoor schat, het ziet er weer heerlijk uit, ben uiteraard zeer benieuwd
    wat je wel hebt gedaan maar nog niet hebt verteld.
    Trouwens...ligt het aan de camera of is er een stuk Carin verdwenen? Looking good !!
    Miss u like crazy....groeten aan Regula en 'live life to the max!'
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 December 2007 - 10:26

    Michiel:

    He Caar,

    heerlijk zeg dat rondreizen in een camper. Is weer es wat anders dan een georganiseerde busreis. Hier alles goed. 5 minuten geleden m'n conceptversie ingeleverd van mijn masterthesis. Lijkt erop dat ik eindelijk ga afstuderen. ;-) Veel plezier!

    neef Michiel

  • 07 December 2007 - 11:55

    Debby:

    hoi lieve schat,
    de foto's zijn weer geweldig, ik vind het fijn voor je dat een reisvriendin gevonden hebt, ik heb het nog even na gevraagd maar het was inderdaad de laaste camper geen verkoop praatje dus, ha ha. Echt te gek die camper en kijk uit met zwaaien. Vanavond huiskerk vind het heel erg jammer dat je er niet bij bent, zal je missen knuffel DEBBY

  • 07 December 2007 - 12:27

    Marianne:

    Dag lieve Caartje,

    Heerlijk weer een berichtje van je! Je leek ineens zo ver weg de laatste dagen, maar. gelukkig gaat het nog steeds goed met je.
    Leuk dat Regula toch zin had in een tochtje met de camper. Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken. We hoorden net op het journaal dat de weersomstandigheden in Sydney en aan de oostkust extreem waren. Hevige regenval en bosbranden. Kijk je wel een beetje uit (waar rook is vuur, dus hou dat in de gaten!) Sind maandag heb ik niet slechts de zorg voor een verstandelijk gehandicapte(Dik) maar ik ben nu ook bejaardenverzorgster (ha, ha!).Nou zit ik al m'n hele leven in de zorg dus zo heel veel verandert er niet. De badmode die je liet zien lijkt me wel geschikt voor bejaarden, dus als je een stelletje mee wil brengen!!
    Wij wachten nog steeds vol spanning tot Kruimeltje zin heeft om geboren te worden, maar vandaag ziet het er nog niet erg naar uit.
    Ik zal je niet vervelen met praatjes over het weer: dat doen anderen al genoeg! Geniet maar lekker verder. By the way: je ziet er lekker bruin uit.
    Dikke kus en een knuffel,

    mams

  • 07 December 2007 - 14:29

    Hed:

    Wat ziet het er weer allemaal super uit daar aan de andere kant van de wereld. En zo te zien ben je nog steeds hard aan het genieten, super!
    Ik ben hier echt aan het aftellen. Vandaag over 2 weken onderweg naar Oostenrijk, lekker 10 daagjes in de sneeuw. Douwe heeft vorige week zijn eerste skiles op een rollerbaan gehad en dat zag er al veelbelovend uit. Vanavond mag hij weer (en ik ook even uitproberen hoe dat gaat!) en dan volgende week de laatste keer voordat we echt de Aberg af gaan racen. Hopelijk geen Belgen weer daar....
    Dikke zoen en veel liefs

  • 07 December 2007 - 14:44

    Prins Lenna:

    Hello "moggel" Caatje,

    You could be sisters.......nice to have some commpany when you're travelling!

    Indead "onweerstaanbaar" your'e swimmingpak;-)

    Denk je van die Buitink af te zijn kom ik hem "hier" tegen....

    Wheahter overhere is not so goed, lots of rain and windy. Temp. is oke.

    Have fun out there and greatings from josephine and my.

    (it is still quit at the office without you)

    A big hug X

    Tony and Jos

  • 07 December 2007 - 14:46

    Betty:

    Je ziet er inderdaad al lekker bruin uit! Stoer dat jullie met die camper op pad gaan, en gezellig dat je een reisgenoot hebt. Veel plezier verder!
    Ik zag net de foto's van Sytske en Geoff in Nieuw Zeeland, ook mooi daar...als je nog tijd over hebt..

  • 07 December 2007 - 15:36

    Marjolein:

    Hallo dear,
    Watheb je weer een leuk stukje er bij geschreven!! Je ziet het gewoon allemaal voor je. ENne, even over dat badpak, ik vind het niets. Lijkt me beetje achterhaald. (Ik ben natuurlijk weer de enige die hier eerlijk over durft te zijn).
    Via google Earth de oostkust vast even voor je afgezakt: is genoeg moois te zien!!!
    Je hoeft je niet te vervelen. Het lijkt me alleen lastig om niet hier en daar te lang te blijven hangen, het zijn nogal wat km die je moet rijden!!
    Kruimeltje maakt nog geen aanstalten. Die wacht natuurlijk tot na de 11e, kan ik nog even naar pa's afscheidsfeestje. Wel blij dat ze niet op de 5e is geboren. Mijn zwager die wel op de 5e jarig is zei: het is niet erg als je op dezelfde dag jarig bent als je (schoon)ouders, die overlijden tenminste op een bepaald moment. Sinterklaas gaat nooit dood. (Had hij het toch maar mooi mis, gezien de eerdere berichten). Wij hebben overigens een gelovige minder in huis :-). Enige reactie: nu is de lol er wel af!
    Maar de cadeautjes waren toch nog wel welkom.
    En ik vind het trouwens niet leuk van je dat je ons "lekker" maakt met "wat je vandaag gedaan hebt" zonder het ons te vertellen. Dat betekent weer iedere ochtend naar de pc rennen om te kijken of we al weer geupdate zijn!
    En by the way, om ook nog even over het weer te zeuren: ja, het is hier koud, het waait en stormt hier, bij tijd en wijlen komen er ongelofelijke hoeveelheden water naar beneden (gisteren maar twee keer zeiknat geregend).
    Love (and miss) you a lot!!!! Dikke knuffel

  • 07 December 2007 - 15:40

    T Heleen:

    Hoi Caartje,

    De dennennaalden kleven nog aan m'n vingers ( ik heb onderweg van Hilversum naar Krimpen aan boom gekocht, niet te geloven dat ie nu al in de tuin staat, wie weet ruil ik hem nog wel ) maar de eerste gang was even naar de computer om te kijken.... en ja hoor. Het klinkt weer allemaal reuze en wat super dat je samen een tijdje optrekt. Gezellig. Trouwens die outfit is echt wat voor twee zussen, toch? Doe er mij dan ook maar een! Geniet ze en ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal.
    Liefs, tante

  • 07 December 2007 - 16:47

    Frédérique:

    hoi carin.

    ben je nog in leven? weet je waar ik het over heb? teminste ik denk wel dat jij weet waar ik het over heb!? nou ja dan zeg ik het wel.
    ik zat net jeugdjournaal te kijken, en daar zeiden ze dat er in noord australië bosbranden waren, en toen zei mama dat je van noord naar zuid ging, dus toen dacht ik meteen aan jou. dat begrijp je denk ik wel. nou ik mis je heel erg maar gelukig kom je al weer bijna terug.
    I LOVE YOU!!!!!!!

    o ja, heb je nog gedacht aandie tips?

    kussjes,

    Frédérique

  • 07 December 2007 - 16:50

    Frédérique (vervolg):

    sorry voor de woorden die ik niet goed heb geschreven.(TE SNEL GETIEPT)

  • 07 December 2007 - 17:14

    Hanneke W.:

    lieve Ca,
    klinkt allemaal nog veel beter dan je je had voorgesteld, ik geniet met je mee.hier weinig nieuws, de sint is weg, de kerstverlichting hangt al bijna. Nog een kleine 3 weken en dan ben ik een vrije vogel (nou ja, van nn dan), ik verheug me erop. Ik denk aan je, liefs, Han

  • 08 December 2007 - 08:40

    Annemieke:

    Ik ben zo benieuwd wat je voor cools gedaan hebt! Kan niet wachten tot je volgende berichtje. Hier in Sydney is het trouwens geen lekker weer, 21 graden en regen (sorry mensen in NL, voor hier geen lekker weer ;)), dus geniet van het zonnetje. Weet je al wanneer je ongeveer in Sydney aankomt? Wij zijn in de week van kerstmis met vakantie, maar de 29e weer terug. Ik hoop je dan te zien! Die vriendin van Mark komt trouwens misschien toch niet hier slapen, dus dan kun jij van onze heerlijke slaapbank gebruik maken. Ik houd je op de hoogte.

    Veel plezier!!

  • 08 December 2007 - 09:41

    Ellen:

    Weer een fantastisch verhaal. Heerlijk!
    Enne kan ik de bestelling doorgeven voor de super coole zwemoutfit, dat het ongeveer zo gaat als bij de wehkamp, alleen je hoeft het niet te brengen ik kom het dan wel halen.....toch?

    Dikke X

  • 08 December 2007 - 09:51

    Fokke:

    Gelezen, mooi.
    Dikke zoen.

  • 08 December 2007 - 15:24

    Celine:

    Vanochtend op de fiets naar de tennisbaan geweest! Was heerlijk. Ik was van schrik te laat omdat ik zo op m'n gemakkie door 't bos aan het trappen was. Ook hier staat de kerstboom klaar in de tuin. Trouwens, wanneer je terug bent heb ik jouw vers opgebouwde camper-expertise nodig, want wij hebben met ons bedrijf een heel spannend plan ;)

    Trouwens, ik ben het meest onder de indruk van je 'cliffhanger' en wacht dus met spanning af wat je gedaan hebt op de dag dat je je berichtje schreef!!!!

    xxx

  • 08 December 2007 - 17:24

    Hans:

    Lieve Carin
    Heb weinig woorden voor je mooie verhaal en foto's:
    Geniet bewust en intens!

    Dikke zoen uit de Julianalaan

  • 09 December 2007 - 16:00

    Anny:

    Ha die Caar, wat heerlijk dat je voorlopig lekker relaxed met z'n tweeën door het oosten rond kan touren. Dus voorlopig geen tochtjes met grote groepen mensen ? Jasper zei net dat hij het vetcoole vond dat je die slang op ging eten...toen ik zei dat het een kangeroestaart was, vond hij dat ook vetcoole. Voor jou ook een spannende tijd met een neefje/nichtje op komst. Je bent vast de eerste, tweede of derde die het grote nieuws hoort. Nynke en Anne willen graag weten wanneer je weer komt logeren....Maak je tijd vol, geniet ervan , hou je taai. Veel liefs van ons allemaal.

  • 11 December 2007 - 12:33

    Hansie:

    leuk man die bejaarde vlinders of is het anders om ??? die camper is cool man en dat groeten gaat jullie zeker lukken.maar je eertse foto aan de zee met een glas wein dat geloof je niet en het is ni eerlijk.sommige mensen hebben gewoon altijd geluk.Ha Ha ik spraak je snel weer groetjes XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 49930

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: