3 dagen in paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu 3 dagen in paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

3 dagen in paradise

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

18 December 2007 | Australië, Sydney

Hi everybody, daar ben ik weer.
Zoals ik in het vorige bericht al aankondigde, ging ik feest vieren op de geboorte van Cathelijne. Wat ik toen nog niet wist, is dat Regi en ik in een heus Kerstfeest van locals terecht zouden komen... en achteraf meer dan een werkdag aan het drinken zijn geweest?! :)Gelukkig hadden we de camper in de voortuin van de feestmakers geparkeerd zodat ik niet meer hoefde te rijden hihi.

Ben nu net terug van bijna vier dagen op zeilboot inclusief kok, schipper, matroos ed. Heb dus helemaal NIX hoeven doen en toch elke dag HEERLIJK gegeten! Not bad, oftewel All good (dat zeggen ze hier veel). De Whitsundays bestaan uit 74 eilanden niet ver van de kust vanaf Airlie Beach. Wij hebben een rondje gemaakt langs een paar van deze eilanden. Heel relaxed allemaal, je parkeert je boot op enig moment gewoon ergens midden in die zee met een mooi uitzicht op een eilandje en voor de rest niemand in de buurt! :) Heb lekker buiten geslapen op het dek en me verbaast over de hoeveelheid sterren hier.. voelt eerst allemaal wel heel wiebelig, maar nu ik weer aan vaste land ben, merk ik dat dat nu juist wiebelig voelt.. Er waren een paar mooie snorkelspots en ik heb ook nog een duik gemaakt. Dat was nog ff spannend, want voordat ik van de boot af zou springen hoorde ik ineens een enorme explosie vlak naast mijn oor! Dus ik gaf een enorme gil... bleek een of andere ring gesprongen te zijn van de tank #$@%%*& :(... gelukkig kreeg ik meteen ander duikgarnituur aangemeten. brrr moet je toch niet aan denken dat dat onder water gebeurt!! Ik ben na 7 duiken nog helemaal niet zo'n held... Afijn, het liep allemaal goed af.

Morgen en overmorgen gaan Regi en ik flink veel kilometers maken, dus schrijf vooral gezellige berichten, ik kijk er alweer naar uit om ze over een paar dagen weer te lezen!! Dag allemaal! xxx

  • 18 December 2007 - 06:31

    Dick:

    Ben ik dus te laat met je fijne kerstadgen te wensen? Hoop dat je het de komende week toch nog gaat vieren.
    Hier in HvH alles koud, maar prima in orde. Zakelijk sluiten we het jaar af op een enorme top.
    Ben erg onder de indruk van wat je allemaal doet. Geweldig! Hoop dat er nog veel achteraan komt.

    Fijne dagen en wat mij betreft tot volgend jaar.

    groet,
    Dick

  • 18 December 2007 - 06:48

    Gerard:

    Pff.. wat een weer daar, zit ik hier in de vrieskou ;-) Have fun!

  • 18 December 2007 - 06:57

    Hed:

    Dag lieverd, paradise indeed! Ziet er geweldig uit! Kan niet anders dan genieten zijn. Kan je je nog voorstellen dat je twijfelde of je wel zou gaan?
    Jij (en de rest natuurlijk ook!) gefeliciteerd met de kleine meid.
    Nog 3 daagjes werken en dan vertrek ik vrijdag naar Oostenrijk. Kerst en oud& nieuw zeker in de sneeuw!
    Jij ook heel veel plezier met kerst en geniet van het vuurwerk en feest in Sidney op oudejaarsavond.
    Tot in het nieuwe jaar!
    Dikke knuffel!

  • 18 December 2007 - 07:10

    Ronald:

    Hee Carin.. Wat maak jij een ontzettend gave reis..ik lees je verhalen..kijk je foto's en krijg dan iedere keer een gevoel van ...hmmmm.... Fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt...Blijf genieten!!!! Ronald

  • 18 December 2007 - 07:24

    Suzanne:

    He Carin,

    Wat een bounty gevoel! Echt hele gave foto's! Nog gefeliciteerd met je nieuwe nicht! Stonden afgelopen zondag drie rozen in de kerk (ook één voor Ingrid en de derde weet ik niet meer)Gaaf hoor dat je weer tante bent!

    Geniet ervan meid, maar volgens mij is dat niet zo moeilijk!

    Veel liefs,
    Suzanne

  • 18 December 2007 - 09:09

    Heleentje:

    Dit begint pijnlijke vormen aan te nemen.... Ik ben best bestand tegen een beetje genieten maar met dit grove geschut komt de jaloezie een beetje boven drijven......ik sta @#^&%$$ ;-( een uur de auto af te krabben me een leeg cd-hoesje en madam ligt gewoon op het dek van een jacht de sterretjes te beloeren.......! Kijk....ik heb het al eerder gezegd...je kan best ook eens wat opschrijven wat (misschien niet conform de waarheid) echt waardeloos is in Austrlie. Gewoon even voor het idee he.
    Maaaarrrrrrrrrrrrrrrrr, nu heb ik ook wat om jou jaloers te maken (foto's zitten in je hotmail) :-) ;-)
    Lieverd, we genieten volop met je mee hoor. Ik vind het geweldig om te zien allemaal en ben zeer benieuwd wat je nog meer mee hebt gemaakt met Regula. Keep up the good work!

    Love u so much!

    xxxx

  • 18 December 2007 - 09:43

    Gerry:

    Deze foto's zijn echt gruwelijk en pijnlijk mooi! Wij (lees Leen) maar ijskrabben...We kunnen wel schaatsen (welliswaar nu nog op kunstijs maar ik sluit niet uit dat dit binnenkort ook op natuurijs kan). Had al eerder een berichtje, ook namens Sonja geplaatst maar is niet gelukt. Ook namens haar groetjes en zij kijkt uit naar een etentje als je terug bent. kus kus en tot schrijfs!

  • 18 December 2007 - 09:48

    Lex:

    Ik ben helemaal jaloers als ik die foto's zie! Wat een geweldige reis maak je.. Geniet er maar lekker van en ik ga meer kijken op deze fraaie site van jou. Groetjes

  • 18 December 2007 - 10:26

    Ans:

    Lieve tante Carin, ik zie het en lees het: Er is helemaal Nox in the Way daar in Ozzie!
    Wat een leven! Ik moet er niet aan denken dat ik zolang in de zon zou moeten liggen!:(
    Maarre...wel weer gelukkig dat die ring wat eerder ontplofte meid!
    Ik wens je in ieder geval weer heel veel pret en drank daar in de verte en wacht op je volgende avontuur!
    Doej lieffie!:D

  • 18 December 2007 - 10:27

    Marianne:

    Ha die Eva,

    Ja, daar moet ik even aan denken als jij gewoon drie dagen in het paradijs verblijft!!! (Waar is Adam trouwens??) Maar vergis je niet, wij genieten hier ook met proppen en wel van Gods mooiste scheppingswonder aller tijden, ja juist: Cathelijntje! Kijk, je kunt ons nu allemaal wel jaloers maken met je schitterende foto's en verhalen (en dat doe je natuurlijk), maar wat wij hebben is ook niet mis.
    Lieverd, ik begin je wel behoorlijk te missen. Zou je maar niet gewoon naar huis komen?? (Grapje, hoor dat laatste).
    Gelukkig houdt iedereen je trouw op de hoogte van de weersomstandigheden hier, dus kan jij extra genieten van het zonnetje en de warmte. Wij zetten gewoon de verwarming een paar graden hoger.
    Verder bevalt het leven als "gepensioneerden"ons meer dan prima. Ik moet nog een beetje zoeken naar een ritme maar dat komt ook nog wel. Voorlopig laten we dat maar bepalen door de kleine Cathelijne.
    Dag lieverd, geniet,geniet en geniet.
    Dikke knuffel van mij.

    Mams


  • 18 December 2007 - 10:43

    Siobhan:

    Hallo lieve schat. Wat heb je weer een mooie foto's gemaakt. en wat is het daar ontzettend mooi. Ik ken het gevoel van je in "het paradijs" voelen....Wat zijn er toch een mooie plekken op deze aade.
    Maar Heleen en ik gaan morgen avond ook echt genieten. Wij gaan ons heerlijk laten verwennen door Lida...
    Dikke kus en love you

  • 18 December 2007 - 10:50

    Anny:

    Wat zie jij er goed uit zeg! Ik voel me belabberd , spierpijn , koud etc., maar alweer iets beter dan gisteren. Als ik dan zie hoe weinig jij aan hebt, kan ik me bijna niet voorstellen hoe lekker het bij jou moet zijn. Ik wil vanmiddag even naar Rijssen kijken of ze nog iets leuks hebben in de opruiming voor de kids and me. Vanavond kerstviering op school, Gerben probeert een ijsbaantje naast huis te maken. 't giet oan of zoiets.
    Zou graag even samen met jou wijntje op het dek drinken, ik drink vanavond één bij de (hout)kachel en zal aan je denken. Groetjes !

  • 18 December 2007 - 11:33

    T Heleen:

    Whow.... wat heb je weer prachtige dingen gezien en gedaan.... en inderdaad, wij maar krabben en de kachel een streepje hoger. Maar..... dat heeft toch ook wel wat. Gezellig bij de boom, kaarsjes aan, Sonja Bakker op vakantie. Vanmiddag zou ik met je ma naar de film 'Earth', maar helaas, ze was een afspraak vergeten, maar wie weet gaan we morgen nog wel even. Ook dat moet genieten zijn. Michiel is nog volop in de running bij de ING, maar dat vertelt ie zelf nog wel of Johanneke en Alexander moet naar Utrecht (in het pak van Marco!) voor een sollicitatiegesprek. Het wordt nu toch allemaal wel menens, en..... prima, maar ook raar als er volgend jaar zo maar drie aan het werk zijn! Als Alexander jouw foto's ziet en jouw verhalen leest dan kan de tijd voor hem niet snel genoeg gaan en.... ik ga maar sparen om hem daar op te zoeken. Lijkt me helemaal geweldig. Lieverd, blijf genieten, en ik kijk uit naars je volgende belevenissen en foto's. Dikke kus, tante

  • 18 December 2007 - 12:14

    Jeannette:

    Hoi Carin ,wat heb je toch een naar leven daar!!! kom nou maar terug hier is het tenminste lekker koud en druk druk (grapje)lieverd geniet van alles en iedereen doe Regi de groeten van ons en een warme ouderjaarsavond lekker bbq met champagne een goed gezond en Liefdevol 2008 voor jou en Regi.
    Een lieve groet van
    Jos en Jeannette
    X X

  • 18 December 2007 - 13:21

    Hansie:

    nou moet je ook eens je best doen iet wat niet mooier is dan al de dagen er voor op te schrijven. ik ben al niet zo vrolijk en dan lees ik ook nog eens alleen maar mooier wordende verhalen van daar onder. Ha Ha.
    Ik kan me bij dat alles heel veel voorstellen maar ja jij daar kunt ook niet alles hebben wij gaan lekker op de schaats deze week, dat hebben ze daar dan weer niet he, lekker pheu.
    t ga je goed beter best, groetjes Ommen

  • 18 December 2007 - 13:47

    Johanneke:

    He Carin,
    Lekker aan het genieten...Schitterende foto's... Het ziet er gewoon allemaal heel mooi uit. Hier gaat het ook allemaal goed. Michiel zit dus zoals Heleen als schreef in de vierde ronde bij de ING. Allemaal best spannend hoor. We hebben ook een huis gevonden op de Oudendijk. Drie kamers en we moeten behoorlijk wat klussen. Er zit gelukkig wel een nieuw badkamer in, dus dat is lekker fris. Gisteren feestje gehouden voor m'n verjaardag, dus was volle bak hier. Erg gezellig :)
    Ik kijk alweer uit naar je volgende berichtje.
    Liefs Johanneke

  • 18 December 2007 - 19:49

    Hans:

    Lieve Carin
    Prachtige foto's. Vind het geweldig dat je zulke mooie dingen mee maakt en ziet.
    Hoop dat het tot je door dringt om werkelijk 'vrij'te zijn.

    Liefs

    hans

  • 18 December 2007 - 20:50

    Hanneke:

    ARGGHHHH, niet normaal die foto's!!
    En ik kan me voorstellen dat het in het echt nog vele malen mooier is!!
    Echt ongelooflijk mooi!!
    Ja..wat kan ik nou nog eens verzinnen om je jaloers te maken zodat je snel naar ons terugkomt...
    Nou ja kort gezegd...helemaal niets!
    Dus blijf, enjoy en have fun!!
    Zie alweer uit naar je volgende verhalen!

    XXXXXXX

  • 19 December 2007 - 15:12

    Laurence:

    ZOoooo wat een super foto's zeg!!! pak morgen een vliegtuig ik ben dat ijskrabben hier ook zat hahaha.

    Ben blij te lezen dat het je het zo naar je zin hebt echt top! heel veel plezier verder ik ga nog even verder met Werken.

    xxx Laurence

  • 19 December 2007 - 18:11

    Hugo:

    He he gevonden! ik had al zoiets ergens moet je toch contact houden met je home country en dat doe je hier dus. Zat mij al weken af te vragen hoe het met je gaat...nou dat is helemaal duidelijk als ik al die prachtige foto's zie en een paar van je verhalen lees. Ik vind het echt stoer dat je dit allemaal doet en van je gezicht straalt in ieder geval helemaal dat je het geweldig naar je zin hebt. Jij hebt de beste keuze gemaakt... ik ben gewoon weer gaan werken. Maar goed bij HRN is het ook best leuk hoor! Als ik jou was zou ik voorlopig nog lekker daar blijven. Hier is het alleen maar koud en grijs.
    Ik wens je hele fijne kerst en een spectaculair oud en nieuw!! Hoor hopelijk nog eens wat van je.
    Groetjes Hugo

  • 19 December 2007 - 22:40

    Walter L:

    Hoi Carin,

    Ook eindelijk een bericht van mij hoewel ik wel een trouwe lezer van je avonturen ben. Het is goed om te lezen dat het allemaal goed met je gaat. Obv jouw verhalen en foto's ben ik inmiddels bij een paar kennissen de reis al aan het promoten, zij twijfelen nog om een soortgelijke reis te maken. Hier in het koude Nederland gaan wij voorlopig nog even door met de Pensioenwet en andere uitdagingen. ik heb nog wel een vraag aan je; zijn daar ook kroketten te koop? Veel plezier verder, ik blijf je volgen.

    Prettige dagen en een goed begin van 2008 (is bij jou eerder dan hier)
    m vr gr

    Walter

  • 19 December 2007 - 22:44

    Michael Docter:

    Hi Carin, ff een klein berichtje dat ik je niet vergeten ben...Ziet er allemaal geweldig uit joh...Ik check je laterrrrrr

    Groetjes,
    Michael

  • 19 December 2007 - 22:46

    Michael Docter:

    en trouwens....fijne kerstdagen en veeeeel geluk voor 2008....

  • 20 December 2007 - 09:08

    Marjolein:

    Hallo lieverd,
    7 dagen uit de lucht geweest, maar daar ben ik weer. Wat heb je in een mega mega mooie omgeving gebivakkeerd!! Zit ik hier vanuit mijn keuken tegen een blinde muur aan te staren :-(
    Nou ja, de andere kant is momenteel wel mooi. Alle bomen zitten dik onder de rijp, echt winter dus! Ik vind het helemaal niet erg dat ik niet naar buiten hoef. En ik heb binnen genoeg te doen, vooral veel kijken, kijken, kijken en ruiken. We zijn weer zooooo gelukkig. Cathelijne is echt zo mooi (ok, ik ben bevooroordeeld). Ik vind het zonde van mijn tijd om te slapen. Leg haar dan lekker naast mij neer en kijk alleen maar.
    Wat een wonder. Ze kijkt reikhalzend uit naar je terugkomst (ik ook).
    Wat super dat je zo geniet. En gek joh, ik heb helemaal geen last meer van jaloezie :-)
    Ik ga Cathelijne nu lekker in bad stoppen (bad vindt ze leuk, alles er om heen niet).
    Love you a lot,


  • 20 December 2007 - 10:41

    Heleentje:

    Ja, hallo zus...!
    Weet je wat ik wel leuk vind? Dat een deel van mijn garderobe in australie rondbanjert....! Is het je nu gelukt om de foto's van Cathelijntje te bestuderen? Wat is ze leuk he.....! Gisteren was ik daar...vertikt ze het gewoon om wakker te worden. Ik braaf wachten en madam gewoon knorren. Ook al heb ik allerlei toeren uitgehaald om haar wakker te krijgen, vanalles beloofd als ze maar wakker zou worden....beetje schudden en knijpen, alle ringtones van de telefoon afgespeeld, hoe irritant wil je het hebben.....maar alles ten spijt juffrouw Mak snurkt gewoon onverstoorbaar door (ZE LIJKT OP MIJ HAHAHAHA!!!). Trekt af en toe gezichten tijdens haar dutje dat je echt bijna van de bank rolt, dat dan weer wel.....o ja, ze zei trouwens wel dat ze duidelijk voelt dat ik (en jij dus ook) een intenseRE band met haar hebben. Toch anders dan de overige familieleden....jaja...what's in a name?? Een boel dus. ;-)

    Zo weer genoeg onzin neergekrast, ik ga maar weer eens werken (kan je je misschien nog vaag herinneren..... wat dat ook alweer is.....!)

    xxxx
    Heleen

  • 20 December 2007 - 14:54

    Susan:

    Hoi Carin, wens een een heel goed kerstfeest en begin van 2008, als ik je berichten lees en foto's zie hoef ik geloof ik geen medelijden met je te hebben!!!!Alles goed??
    Knuffel Susan vd P.(esvdploeg@xs4all.nl)

  • 20 December 2007 - 23:04

    Sytske:

    hallo daar kilometervreter, alles goed on the road? 'we zijn er bijna' bestaat in Australie dus niet, daar ben je nu wel achter. Grappig he dat iedereen zo jaloers is, maar gek dat zo weinig mensen er iets aan doen, behalve klagen over hun eigen omstandigheden... Of misschien zijn ze toch niet zo ongelukkig en zijn ze stiekem dol op de kou, maar willen ze jou beter laten voelen.... who knows. Zeg, ik wens jou een hele prettige, zonnige, gekke kerst toe en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Je begint het vast met een knal en ik hoop dat het de rest van het jaar zo zal doorgaan! Wij gaan dit weekend naar Lancelin (100km ten noorden van perth) waar geoff gaat leren surfen voor 2 dagen. Kan ik dan lekker op het strand liggen, slapen en lezen. Daarna Kerst vieren bij Geoffs ouders met een traditioneel 'christmas lunch', ham, turkey, roast potatoes, christmas pudding, etc. Smaakt heerlijk tijdens 38 graden...
    PS. mocht je op Heleentjes voorstel ingaan om de negatieve dingen over Australie te beschrijven, vergeet dan niet de super 'tacky' kerst decoraties in de suburbs, binnen en vooral buiten!
    Love Sytske

  • 21 December 2007 - 00:00

    Heleentje:

    Issikweer....ben vanavond heerlijk naar het theater geweest Acda en de Munnik. Was errug leuk.....en daarna nog even een afzakkertje in cafe De Hommel (nieuwe hut aan de Schiedamseweg) met Eliane, en ook dat was erg gezellig. Stappen we naar buiten ..... en wat denk je, alles wit....het is wel een dun laagje maar toch, misschien zit er wel een witte kerst in. Sytske merkt terecht op dat we misschien wel helemaal niet zo ongelukkig zijn als we proberen te laten geloven. Inderdaad Syts, ik geniet dubbel en dwars mee met de belevenissen van Caar maar ik geniet hier ook van alles. Dus no worries.....hier is het leven ook leuk!

    Dikke smakkerd en ik ga nu even slapen (ook lekker....:-))


  • 22 December 2007 - 19:51

    Jon:

    Hi Carin,
    Loving the photos, looks like your loving it down under.
    Keep well

    Lots of love
    Jon xxx

  • 27 December 2007 - 13:55

    Marja Diepstraten:

    Hoi Carin,

    Weer genoten van je berichten. Wat een leuke slaapkamer had jij. Wil je alsvast een goed uiteinde en een heel fijn en gezond nieuw begin toewensen. Dat dit komende jaar zal brengen wat je ervan verwacht. Stuur je wat zon deze kant op?

    Liefs, Marja

  • 07 Januari 2008 - 21:58

    Michael Docter:

    Hi die Carin. Bij deze de allerbeste wensen voor 2008 en een goede gezondheid...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 49926

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: