MERRY CHRISTMAS EVERYBODY - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu MERRY CHRISTMAS EVERYBODY - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

MERRY CHRISTMAS EVERYBODY

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

23 December 2007 | Australië, Byron Bay

Hallo lieve allemaal, hier weer ff berichtje van mij. Inmiddels ben ik Byron Bay gearriveerd (zo'n 100 km onder Brisbane), waar ik ook de Kerst zal vieren (is hier trouwens alleen de 25e, 26 dec, boxing day is niet veel bijzonders). Het is heel onwerkelijk moet ik zeggen, kerst in zomersferen, alhoewel de zon zich vandaag eigenlijk niet heeft laten zien en het heel de tijd heeft geregend!! Jammer, we hadden nog wel zo'n leuke photo-shoot in gedachten op het strand in een leuk kerstpakje.. jaja, dat gaat nu weer aan jullie neus voorbij ;) Eergisteren hebben we nog een prachtige dagtrip gemaakt naar Fraser Island, het grootste zandeiland (125 km bij 18 km) met regenwouden, meren, woestijn etc. Natuurlijk staat dit ook op de lijst van World Heritage! Jammer genoeg zat ik in een afgrijselijk grote groep (50!!) in een enorme grote 4wDrive bus (300 pk)die ons over de zandpaden heen trok. Op zich ook best redelijk bijzonder, maar ik zat echt te balen dat ik niet zelf in een 4WD aan 't crossen was. Het strand is daar namelijk de Highway en iedereen scheurt gewoon op goed geluk wat heen en weer. Je kunt ook je handdoekje neerleggen en gaan zonnebaden .. dan schijn je voorrang te hebben op de auto's en bussen, maar ik heb het voor het gemak maar niet geprobeerd. De meren bestaan enkel uit regenwater en dit zakt niet in het zand, omdat er 5 lagen vergaan regenwoud onder zitten (zegt de gids, dus het zal wel...) Het maakt mij helemaal niet uit hoe het komt dat dat water daar blijft, ik geniet er gewoon van. Zodra we uit het water komen voelt ons haar superzacht aan, nou Huib: ideetje om in je salon te gaan gebruiken??!! :) Hier had ik eigenlijk langer willen blijven, maarja we moeten door... nu in Byron Bay dus. De laatste paar honderd kilometer kan je goed merken dat het hier veel drukker is dan in het Noorden of aan de Westkust. Byron Bay is een vakantiedorp; veel winkeltjes, restaurantjes en toeristen. Niet echt Kerstsfeer. Daarom ga ik denk ik maar 'gewoon' kayakken en met dolfijnen zwemmen, dat kan hier...
Lieve mensen, in gedachten ben ik toch bij jullie. Ik wens iedereen die dit leest hele 'warme' kerstdagen (en dan bedoel ik niet dat je de kachel een paar graden hoger zet!!) Geniet van elkaar. Dikke zoenen!

  • 23 December 2007 - 07:59

    Theo:

    Merry cristmas to you to.
    Ik zie dat je het nog steeds te gek heb daar. Heerlijk een kerst in de zon.
    En rum toe.
    Het is hier ook goed, we genieten van Catelijne en elkaar. Houden van je.
    Kus.

  • 23 December 2007 - 08:37

    Marieke Thommis:

    Hoi Carin,
    Wat heb jij het naar je zin als ik al je verhalen lees. Je bent daarnaast ook nog eens een goede schrijfster. In Nederland is het koud en kun je zelfs schaatsen. Geniet nog even van je tijd daar want het is zo voorbij. Gefeliciteerd met je nichtje. Een hele dikke kus van Johan en mijzelf uiteraard.
    Doei

  • 23 December 2007 - 08:42

    Ans:

    Lieve Karin, jij ook héél fijne kerstdagen en maak er wat van! Waar ben je met Oud en Nieuw?
    Ik hoor je weer in je volgende verhaal! Doej schat! :)

  • 23 December 2007 - 10:26

    Marjolein:

    Hallo honey,
    Wat een leuke kerstfoto's!! Ik kom meteen in de "sfeer".Ik vind het zo leuk om te lezen dat je het zó naar je zin hebt.
    En wat een mega mooie natuur daar.
    Het is hier schrikbarend koud. Gelukkig heb ik een goed excuus om niet naar buiten te gaan (verder dan de schuur ben ik de afgelopen 9 dagen niet gekomen :-) en dat vond ik ver en koud genoeg.
    Cathelijne slaapt vooral. Kom je uit een warme plas water, word je in een koude december winterwereld gezet. Dat het buiten heel mooi is (wat je gelukkig van binnen vandaan prima kunt zien) boeit haar helemaal niet. Trouwens, het enige wat haar echt boeit is eten.
    Moet van Frédérique even melden dat het hier zelfs plaatselijk gesneeuwd heeft. En ze heeft op het ijs gestaan (wist ik weer niets vanaf!!)
    Félipe heeft gisteren zijn B gehaald en daarmee ben je weer helemaal op de hoogte!
    Hele dikke knuffel (hoewel, zo dik ben ik niet meer) van mij. Hou van je!

  • 23 December 2007 - 10:32

    Prins Lenna:

    Hello Kaatje,

    Mary Christmas to you to and a happy new year!
    It is good to read that you are having fun!
    Don't forget to visit Josephine's her family.
    Big kiss X

  • 23 December 2007 - 10:51

    Hanneke:

    Heeee lieve Caartje,

    Wat een supergezellige kerstversiering!!
    En wederom een heerlijk verhaal! Lekker genieten! Het is echt een groot contrast met hier! Sneeuw, ijs, koud! Maar hoort ook wel een beetje bij kerst, toch?
    Wij gaan straks op naar het theater voor het X-mas 4-ever concert van Chosen. Morgen 2 x in Breda dus eer dat wij echt aan kerst beginnen zijn we kapot ;))
    Lieve schat, ik mail je snel weer een super lang verhaal met alle update's!
    Love you sooo much en dikke hug, ook vna Len
    XXXXXXXXXXX

  • 23 December 2007 - 11:10

    Fokke:

    Lieve Catharina
    Ver weg maar je voelt zeker dichtbij.


  • 23 December 2007 - 17:46

    Mars En Ria:

    Lieve Carin,

    We zitten bij je vader achter de c computer en hebben ja laatste bericht gelezen. Wat maak je veel mee. En van die versc hrikkelijk aparte dingen.Kersttijd, dertig graden. Heerlijk!! We zijn op kraambezoek geweest bij Marjolein en Theo. Enorm genoten van Kruimeltje, zeg maar Cathelijne. Frédérique en Félipe.
    Wat een ontzettend leuk gezin. Jouw familie!!!!
    We wensen je fijne kerstdagen en God's zegen voor het nieuwe jaar. We houden van je en hopen dat je nog een fijne tijd mag hebben en weer behouden terug mag keren in het koude kikkerlandje.

    Liefs en groeten

    Mars en Ria

  • 23 December 2007 - 19:26

    Jon:

    Merry Christmas to you down under.
    Have fun and a happy new year.

    Lots of love
    Jon xxx

  • 23 December 2007 - 19:45

    Frédérique:

    hoi Carin.

    Hoe is het?
    vet die auto zeg!!:-)
    ik zou er wel in willen rijden zeg:-):-)

    I LOVE YOU!!!!!:-):-):-):-)

    Groetjes,

    Frédérique

  • 23 December 2007 - 19:48

    Vervolg Frédérique:

    Eh..EH..Carin heb jij uit die fles gedronken???:-):-):-):-):-):-):-):-):-)

    beetje gek als je dat wel gedaan hebt.

    ik hoop van niet.:-):-):-):-):-):-):-)

  • 23 December 2007 - 19:54

    Ieke En Frits Grul:

    Hai Carin,
    We hebben van Anny jou adres gekregen en we hebben je berichten doorgelezen,je foto's bekeken en komen tot de overtuiging dat jij bezig bent met de reis van je leven!Wij zitten hier midden in de winter en in de kersttijd en jij beleeft die kersttijd in "down under" en dat lijkt me heel uniek,voor een Hollander tenminste.We gaan je verder op de rest van je reis volgen en we wensen je een hele fijne voortzetting,geniet,doe leuke dingen,doe ze voorzichtig.
    We wensen je fijne kerstdagen en een leuke jaarwisseling,voorzichtig met vuurwerk en voor 2008 Gods zegen.
    Hartelijke groeten van Ieke en Frits

    Leuk dat je er weer een nichtje bij hebt,
    gefeliciteerd

  • 23 December 2007 - 20:10

    Heleentje:

    Hallo lekker dier,

    Ben zojuist even bij Frederique en Felipe en Cathelijne geweest en waarempel, de kleine schat was wakker. Heb meteen de gelegenheid aangegrepen om haar te vertellen dat tante Carin, die zulke mooie kaarten verstuurt binnen afzienbare tijd persoonlijk kennis komt maken met haar. Daar was ze wel blij om. Ze was een beetje bang dat je misschien niet op zou komen dagen en ze wil je wel heel graag een keer in 't echt zien. Heb haar op het hart gedrukt dat eind januari de grote ontmoeting plaats zal vinden. Dat viel in goede aarde. Ze kijkt er naar uit (en haar andere tante ook trouwens ;-) )
    Ik ben nu even bij pa en ma aangeland, even gezellig bijkletsen.
    That's all for now...miss u very much!
    Big hug & x

  • 23 December 2007 - 20:32

    Jan En Jolanda:

    Hoi carin,

    Super gave ervaring zo'n reis. Wel een contrast met ons, jouw kerst in de zon en wij in het ijs. Gisteren zijn we namelijk met de boot vertrokken en weer door het ijs heen moeten varen,want het had 's nachts flink gevroren, zodat we vast zaten in het ijs, maar ja je kan niet alles hebben. Fijne kerstdagen!!

    Jan en Jolanda

  • 24 December 2007 - 07:24

    Gerry:

    Merry Chrismas darling! Ik merk dat je echt gewend raakt en al lezend voel ik dat je echt genoten hebt van Fraser island! Het zal raar zijn, daar kerst vieren ja, maar je zit in ons hart en we denken met zijn allen aan je. Gezien de berichten durf ik voor ons allemaal te spreken. Dikke kus en blijf genieten!

  • 24 December 2007 - 08:42

    Celine:

    Hee reizigster, namens ons hele gezin: hele prettige kerstdagen! xxx

  • 24 December 2007 - 11:49

    Johanneke:

    Hallo,
    Verry happy x-mas gewenst!! Ben wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat met kerst. In Byron Bay wordt vast een lekkere space-cake gegeten, want daar staat het plaatsje toch om bekend. Bevalt het daar wel tussen de hippies?
    Nog best een eindje rijden naar Syndey. Ben heel benieuwd hoe je het daar vindt. Het is echt een super stad.
    Hier gaat alles verder goed. Michiel en ik gaan straks alle maaten opnemen in ons nieuwe huis en een kluslijst maken. Het is heel veel werk... Zit de hele dag op internet advies te zoeken over muren glad maken, laminaat leggen etc... Maar ach, het is hier toch koud en ik zit heerlijk binnen.
    Veel plezier met kerst!!
    Liefs Johanneke

  • 24 December 2007 - 13:16

    Jos En Jeannette:

    Lieve schat,
    Wat heerlijk om al je reisverhalen te lezen geweldig.... kerst vieren in de zon!!! wat is het toch naar verdeeld en ook een beetje gemeen maar Carin wij genieten hier ook met en van elkaar en denken heel veel aan je ,een stevige hugg van ons beide en tot mails
    X X X X

  • 27 December 2007 - 14:18

    Froukje:

    Hoi Lieve Carin,

    super zeg al die reisverhalen!
    en wat ben je bruin!!!! Pfffff
    veel plezier nog en tot in het nieuwe jaar!

    Big Hug! xxx

  • 28 December 2007 - 16:18

    Ruben:

    Hi Caar,

    Eindelijk ook van het europesche continent af; vanuit Marokko alvast een leuke jaarwisseling toegewenst!

    grtz, Ruben en Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 49929

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: