geduld is een schone zaak :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu geduld is een schone zaak :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

geduld is een schone zaak :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

01 November 2007 | Australië, Sydney

Hallo lieve allemaal,

Heerlijk dat jullie zo aan mijn kop zeuren... ik hoop dat het straks lukt om de foto's te plaatsen, want gisteren lukte het niet (waarschijnlijk een te krakkemikkige computer voor mijn geavanceerde sd-kaartje van 2 GB...). Maar eerst even wat informatie over mijn wel en wee hier Down Under. De eerste dag ben ik dus verder op onderzoek uitgegaan in Perth. De wandeling uit de Lonely Planet gedaan, hartstikke handig. Het valt me op dat alles heel schoon is hier, er ligt nauwelijks iets op straat! Het gekke is dat alle mensen wel gewoon over het gras oversteken, ook als er voetpaden zijn. Of je gaat gewoon in het gras liggen slapen, met slaapzak en al.. (dat is echt backpacken voor gevorderden....). Ik heb natuurlijk een echte kant en klaar maaltijd gekocht om 'mijn' keukentje in de magnetron te gooien, breezertje erbij.. prima. Wilde eigenlijk wijn kopen, maar dat is best duur hier, je betaalt zo 15 Euro voor een flesje.. jaja, ik moet toch een beetje op de centjes letten toch?? Heb dus ook al gezien dat ik binnenkort stop met roken: kost hier bijna 6 Euro per pakje. Het moet niet gekker worden! Australiers zijn heel sportief. Rond een uur of 6 half 7 lopen veel mensen te joggen op straat (of liggen weer in dat gras, maar nu om zich op te drukken!!). Mijn hotel is vlak bij wat ze de Jacobsladder noemen.. hoeft verder geen uitleg. Ik kom gelukkig boven aan en hoef alleen maar naar beneden te lopen :) Staan er 2 Chinezen die aan mij vragen waar Kings Park is... haha zie ik er Australisch uit ofzo? Toevallig wist ik het nog ook!!

Dinsdag 30 oktober: rare nacht geweest. Val om 23.00 uur doodmoe in slaap, wordt vervolgens om 1.30 uur wakker om daarna gewoon niet meer te kunnen slapen :( Honger - thank God voor snelle jelle - lezen, licht uit, licht aan, plassen etc. Ja, tegen de tijd dat de wekker gaat wil ik er natuurlijk niet meer uit, maargoed, moet voor 10 uur uitchecken, dus hup uit bed. Het valt niet mee om alles weer in de tas te proppen. Ga met tas op rug en tas op buik op pad. Met de trein naar Warwick. Je gelooft je ogen niet: er ligt hier gewoon TAPIJT in de trein..! Ja, en niet eens vlekken erin, onbesnappelijk!! Ik bel Teresa van de B&B om te vragen welke bus ik moet nemen. Nee, ik kom je halen. Ok, fine by me. Verder niet teveel gedaan vandaag (beetje bij het zwembad met een boekje :)) en zonnebrand 30+ gehaald in de shopping mall. dat heb je hier echt nodig. Het ergste wit is eraf... De shoppingmall lijkt een beetje op de l'as des prix. grote food en non-food winkels. Ze houden er een aparte indeling op na: hondenbrokken naast de batterijen (een hond die op batterijen loopt hoeft toch geen brokken??) en de tomatenketchup naast de schoonmaakmiddelen (dat is dan wel weer een beetje logisch gezien de rot-vlekken die dat spul geeft)

Woensdag 31 oktober: Rottnest Island. Het is prachtig weer. Op de ferry ontmoet ik Sophie, een leuke griet uit Nieuw Zeeland. Samen huren we fietsen en crossen het hele eiland over. Dit eiland is ontdekt door een Nederlander, dhr. Vlamingh. Toen hij een quokka zag dacht hij dat het een rat was en heeft het eiland daarom Ratteneiland genoemd... dat is verbasterd in Rottnest.. Op de terugweg krijgen we als cadeau nog twee walvissen te zien! Wel beetje ver weg, maar toch!! Met de bus weer terug naar B&B. Het valt me op dat in de bus de muntjes gewoon nog voor het grijpen liggen bij de chauffeur, evenals zijn eigen tas... lekker gemoedelijk.

Donderdag 1 november: Teresa zou me naar het busstation brengen zodat ik naar Cottlesloe zou kunnen om in te checken in een heus backpackershotel. Maar ze besluit op de valreep om me er maar helemaal heen te brengen, ze was er zelf ook nog nooit geweest... lachen he, dus ik heb weer lekker niet hoeven sjouwen.. als ik 100 stappen doe sta ik straks op het strand. Daar ga ik dan maar eens op liggen. Jullie zien: no worries over mij.

Hou van jullie!
Tot gauw weer (of niet.....)

  • 01 November 2007 - 06:59

    Siobhan:

    Lieve Carin, wat een ontzettend leuk bericht en wat een prachtige foto's. En wat ben ik bij dat het zo goed met je gaat.
    Heerlijk gevoel he, om lekker in je zomerkleren in het zonnetje te lopen, terwijl iedereen in Nederland in zijn dikke winter kleren loopt?
    Geniet van alles lieve schat!
    Dikke kus van mij.

  • 01 November 2007 - 07:01

    Marion:

    Wow, not bad at all indeed!!!

    Eeeh, wat doen wij hier eigenlijk?!? Ik ga even kijken of ik vanmiddag nog een ticket kan bemachtigen. Wat zei je ook al weer over Hong Kong? :-D

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 November 2007 - 08:54

    Marianne:

    Dag Caartje,

    Heerlijk om weer even wat (nou ja, wat!!!!) van je te horen en te zien. Prachtige foto's. Je hebt wel in de gaten dat iedereen een beetje jaloers op je is en als je doorgaat met het sturen van al die positieve berichten loop je de kans dat hele hordes achter je aan komen (Hongkong ten spijt!)Wij genieten op afstand met je mee en zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk nu al uit naar het volgende bericht. Dikke, dikke knuffel.

    mams

  • 01 November 2007 - 10:43

    Heleen:

    He sis,
    Dat ziet er heeeeeeeel goed uit zelfs....! Hou je vast, ik ga echt even kijken of ik naar je toe kan komen. Ben nl. zeer benieuwd naar die honden op batterijen. :-)
    Ik lach me slap om die gekleurde mus...fijne vogeltjes heb je daar.
    Ik ben gewoon aan het werk natuurlijk en kijk met enige regelmaat wat jij aan het doen bent en ik ben superblij dat het zo goed gaat al ben ik bij tijd en wijlen natuurlijk wel een pietsie jaloersig hihihi. Love u so much.
    Dikke kus

    By the way: deze site is niet alleen leuk voor jou maar ik vind het ook wel gezellig om te lezen wat iedereen aan je kwijt wil (beetje chatgevoel) ;-)

  • 01 November 2007 - 13:13

    Loïs:

    Haajo Cahin, kus mmmma, mmmma!
    da da Cahin (met handje) :-)

  • 01 November 2007 - 16:09

    N. Sarkozy:

    Bonjour mon amie.

    J’ entendais de ma fille que tu irais en Australie. Elle te voyait dans Perth en octobre. Et je le voyais sur Internet cette semaine.
    Je te remercie pour les histoires interessantes de Perth et environs et particulièrement l’ amabilité des gens au dehors.
    Tu t’ as promenez sur l’herbe si propre ?
    Mais ici en France les chiens vont à la selle sur l’herbe propre et il y a mauvaise haleine.
    Ici il n’y a pas des chiens avec des batteries car ils ne vont que des accidents (brokken, red.)
    Je veux te dire merci de faire publicité pour nos magasins de L’ As des Prix ; merci Carin.
    Je voudrais très apprécier si tu honorais en future pendant quelques mois mon pays aussi avec une visite.
    Ma fille m’ a déjà racontée que tu as déjà été en France
    comme aupair et en vacances au sud comme touriste. Magnifique Carin !!
    Laissez entendre quelque chose de toi quand tu est retour en Hollande.

    Beaucoup d’acceuillits, et peut- être au revoir à Paris.

    Je t’ aime.

    Ton ami Nicolas


  • 01 November 2007 - 17:24

    Eveline:

    Wauw lieve Carin,
    Ik begin steeds beter te begrijpen waarom iedereen tegenwoordig naar "down Under" afreist. Wat is het er mooi!! En relaxed en lekker weer en...... Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat!
    Keep on Smiling.

  • 01 November 2007 - 19:26

    Hanneke:

    WAUW!!! Wat een "prochtige" foto's!
    Ehh..zou je korting krijgen met een groepsreis? Dan is het ook weer minder erg op Hongkong!
    Lieve Caar, wat een heerlijk verhaal schrijf je! Ik zie het allemaal voor me. En wat heeeerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Op afstand genieten we echt met je mee! (al is het met winterkleren aan..)
    Zie nu al uit de volgende foto's en je geweldige leuke update!

    Dikke kus van ons allemaal XXX

  • 01 November 2007 - 19:34

    Joris :

    Wat ontzettend mooi daar zeg! ik ben gewoon een beetje jaloers. Die dieren zijn ook egt mooi :) ik ben nu lekker aan het computeren :P
    Nou mooi hoor
    Groetjes Joris

  • 01 November 2007 - 19:40

    Noortje:

    HEY carin mis je heel erg :(
    Alles goed daar?
    MOOIEN FOTO`S !!!!!
    Hier is alles goed
    Ik wou dat ik die dieren kon zien!!!!
    Nog heel veel plezier in australie ( schrijf je het zo?)
    HEEELLLLLLL VEEELLLLLLLLL KUSJE XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Van noortje :)

  • 01 November 2007 - 19:44

    Janiinee:

    Hooooiii .... Carin ! =D
    Is het daar een beetje leuk in Australie ? ! Ik denk het wel toch
    ? We missen je heel erg ! -_- ... !

    KusKussss Janiineee <3 !!!

    Ps. Mooie foto's !! =D

  • 02 November 2007 - 13:23

    Betty:

    Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft. Veel plezier dit weekend bij m'm zusje en zwager en doe ze de groeten!
    doeidoei

  • 02 November 2007 - 22:23

    Froukje:

    hoi Lieve Carin,

    Kom net terug van huiskerk!
    Nu nog ff benieuwd naar je verhalen!
    Wat schrijf jij ontzettend leuk!
    Ik heb echt genoten! Wat super dat je het naar je zin hebt.

    Dikke kus Froukje

  • 03 November 2007 - 14:17

    Ellen:

    Onwijs leuk verhaal, mooie foto's...uhhhh zie je volgende week!
    Zo te lezen ben ik niet de enige.....

    Dikke X

  • 03 November 2007 - 16:29

    Piertje Ykema:

    dag carin, ben benieuwd hoe het is om bij
    geoff en sytske te zijn.
    een goed weekend daar en doe ze de groeten, een fijne week gewenst!

  • 04 November 2007 - 07:04

    Félipe&Frédérique:

    hoi carin.

    elke keer als wij in de stad zijn willen félipe en ik naar jou toe maar dan rijden wij (mama,félipe en ik en soms met papa)vlak langs jou huis en dan denken wij weer dat jij natuurlijk in australië bent.
    wij missen jou heel erg!!!
    en hier gaat het goed.Félipe heeft gister proefgezwommen. het ging heel erg goed,ik denk dat hij zijn diploma wel haalt.ik zal anders naar jou e-mail adres wel een foto van hem en zijn diploma sturen.
    het is hier nu 8:05 en ik was om 6:55 al wakker geworden.
    ik ga nu stoppen want ik heb wel een lang bericht getiept.

    groetjes Frédérique

  • 04 November 2007 - 09:41

    Anthony:

    Hoi Carin,

    Jammer dat ik je niet meer gesproken heb voor vertrek, heb nog diverse keren geprobeerd te bellen maar helaas, snik haha. Als je in de buurt van Melbourne bent tell me dan geef ik je het nummer. (Carrum Victoria 0061 397732709) dir zijn een oom en tante van Jos. Zeg maar dat je een vriendin bent van Jos and youre most welcome. Dan hebben we nog nicht Josephine Ploughman die woont in Surrey Hills 3127 Melbourne, daar heb ik geen nr. van.

    Veel plezier en ik blijf je "volgen".

    Enjoy, liefs Anthony & Jospehine

  • 04 November 2007 - 09:43

    Gerry Boer:

    Oke dan, ik ben jaloers...echt heeeel jaloers... Wat een mooie plaatjes zeg! Ik hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt! Geniet en ik blijf je volgen xxx je vriendinnetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 49932

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: