een weekendje uit het leven van.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu een weekendje uit het leven van.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

een weekendje uit het leven van....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

04 November 2007 | Australië, Perth

Nadat ik donderdag lekker naar het strand was geweest heb ik dus aan het einde van de middag mijn intrek genomen in kamer 12b, een dorm voor 8 female gasten (vier stapelbeden). Ik moet hier wel aan wennen :) Sommige mensen wonen hier duidelijk langer dan 1 nacht; de ruimte is bezaaid met allerlei kledingstukken, toiletspullen e.d. Bij het inchecken kreeg ik een plastic box met daarin een dekbed en hoes, een hoeslaken en een kussen. Ik voelde me een beetje als een kostschool meisje hihi. Na een 'prochtige' zonsondergang te hebben gezien, ben ik maar in het stapelbed gedoken. Boek erbij, i-podje: PRIMA!

Vrijdag 2 november: toch wel redelijk geslapen daar op die zaal, en nu naar Perth waar ik Sytske zal ontmoeten :)HEEL ERG GEZELLIG! En weer helemaal chic met mijn eigen slaapkamer! :) Geoff en Sytske blijken een druk weekendprogramma te hebben en ik kan overal mee naartoe, te beginnen met een bbq vanavond. Naief van mij natuurlijk om te denken dat we dan naar iemands huis gaan om in de tuin te barbeceuen! Hier ga je namelijk gewoon naar het park! Iedereen neemt een geruit kleedje mee en zijn eigen eten. Her en der op het gras staan enorme BBQ's. Ergens zit een knopje, daar druk je op en hup: dat ding wordt heet. Vleesje erop en op tijd weer eraf en smullen maar... BBQ gaat vanzelf weer uit.. Kosten: 0,- Euro. Je hoeft het ook niet zelf schoon te maken. (Ed weet je echt zeker dat je niet komt?? :)) 's Avonds lekker lang met Sytske zitten kletsen, we hebben tenslotte zo'n 15 jaar bij te praten...

Zaterdag 3 november: we beginnen met een brunch bij een vriendin. Leuk om bij Australische mensen binnen te kijken. Alle huizen zijn hier wel behoorlijk klein, maar wel vrijwel allemaal vrijstaand. De meeste mensen hebben alles gelijkvloers. De prijzen van de huizen in deze buurt zijn inmiddels niet echt veel goedkoper meer dan in NL. 's Middags naar Fremantle, een oud havenstadje/dorpje wat in alle gidsen staat. Is dus ook behoorlijk toeristisch; hele foute overdekte markt met allemaal spullen die je echt niet wil hebben.. gauw wegwezen dus..

Zondag 4 november: vanmorgen met Geoff en Sytske mee naar hun kerk (Riverview), was heel gaaf! We gingen op de fiets, want het wordt vandaag heel druk in de stad vanwege een event met vliegtuigen. Gelukkig hebben Sytske en Geoff vrienden met een appartement wat uitzicht biedt op de Swan River, waar dat hele festijn plaatsvindt. Dus wij hoeven niet in het gras te zitten met lauw bier, maar zetelen ons heerlijk op hun terras alwaar we na alle stuntvlliegerij maar weer es wat vlees op de BBQ smijten... :) Opnieuw PRIMA.

Morgen ga ik beginnen aan een 5-day tour richting het zuiden. I'll keep you informed! Enne dad: I thounot with cram... :)xxxxx

  • 04 November 2007 - 12:47

    Marianne:

    Hallo lieverd,

    Zo, laat ik nou eens als eerste reageren op jouw bericht. Wat ontzettend leuk allemaal! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. De geheimtaal houden we er maar in, maar ik begrijp het helemaal. Gezellig hoor, dat je nu bij Sytske en Geoff bent. Wij zijn net terug uit de kerk. Omdat BBQ geen optie is gaan wij maar lekker kippensoep eten! Heel veel groeten voor Sytske en Geoff en dikke knuffel.
    xxx ma

  • 04 November 2007 - 13:11

    Marjolein:

    Hallo honey,

    Wat heerlijk, kom net uit de kerk en nu weer een update!Ziet er allemaal gezellig uit! Zou wel heel erg graag even deel willen uitmaken van je leventje daar.
    Super natuurlijk dat je door Sytske en Geoff ook met het "normale australische leven" in aanraking komt!
    Hier gaat alles z'n gangetje. Wij gaan overigens ook al niet bbq'en. Wat het wel gaat worden, wie zal het zeggen.
    Vermaak je, doe S&G de hartelijke groetjes, we'll keep in touch!
    Love you!

  • 04 November 2007 - 13:18

    Père:

    Lieve Caartje,

    Fijn dat je het zo goed hebt. Wat een ander leven als hier. Gezellig dat je ook zoveel aardige mensen ontmoet. De foto’s vind ik ook een succes uiteraard want jij staat er ook op. Ik hoop voor je dat het een heel leuke tocht wordt naar het zuiden. Ik hoop niet dat je nu ook vijf dagen wacht met weer wat te (laten) horen (schrijven). In ieder geval:

    Nevouspas ilya de.

    père

  • 04 November 2007 - 14:35

    Eveline:

    Zeg net tegen Guus: "Wie wil nou in Nederland wonen als je dat daar ziet" Gaaf joh, net als bij "mijn Miek" zie ik ook bij jou die grote "noworry's" grijns al verschijnen. Enne laat je niet opjagen door ons gestresste Hollanders hè!
    Je bent geweldig!!
    Liefs,

  • 04 November 2007 - 17:36

    Rachel:

    Hoi Lieverd,

    Ik zie en lees dat het goed met je gaat. Geweldig!! Het ziet er ook zeer ontspannen uit allemaal. Ik vind het leuk dat ik via dezemanier je toch kan volgen. Geniet.
    Veel liefs Rachel

  • 04 November 2007 - 18:28

    Heleen:

    Ha die Caartje,

    Ik voel me bijna bejaard en een super digibeet.
    Laat ik nou steeds gedacht hebben dat we eerst een automatisch mailtje van jou zouden ontvangen als er een nieuw bericht van jou was....... ( zo was het nl wel bij Johanneke, toen zij in Australie was!). Maar nee dus en - ook niet zo slim - ik ga ook niet zelf even naar de site om te kijken of er bericht is..... Maar hier ben ik dan en eerst maar even een dikke computerhug en dat ik op een andere manier aardig op de hoogte ben gebleven, dat moge duidelijk zijn. Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en ik ga zo even al jouw belevenissen lezen, maar ik wilde je dit eerst even mailen. Overigens stuurde ik - bij mijn weten -je vanmiddag al een berichtje op deze site maar - raar maar waar - dat stond/staat er niet op! Misschien toch maar eens een computercursus volgen, kan geen kwaad. Nou lieve schat, ik ga zo alles eens even lezen en ik mail je snel.
    Veel liefs van ons allemaal,
    tante

  • 04 November 2007 - 18:33

    Johanneke En Michiel:

    Hee Carin,

    Wat geweldig! Het klinkt allemaal super leuk. Wij leven hier lekker met je mee, we denken vaak aan je. Ik (Johanneke) herken veel in je verhalen. Het is gewoon een super land, met mooie gewoontes. Hier gaat alles zoals normaal. We zijn vrijdag in ondertrouw gegaan, maar dat stelde echt niks voor. Daarna wel lekker uit eten.... :)

    Keep us informed!

    Liefs Johanneke en Michiel.

  • 04 November 2007 - 18:53

    Siobhan:

    Halo lieve schat,

    Ben heel blij dat het zo goed gaat met je, en dat je zo'n leuk weekeind hebt gehad....
    Wij zijn vanmiddag op kraamvisite bij Mieke geweest. Ze heeft afgelopen vrijdag een zoontje gekregen, hij heet Tristan.
    Ik wens je alvast een fijne week.

    Liefs, XXX

  • 04 November 2007 - 18:57

    Loise:

    Hallo Carin

    Ik mis je heel erg. IK wil dat de drie maanden sneller gaat. Maar ik weet dat je het heel leuk vind dus het zou niet zo leuk zijn als het sneller gaat want dan mis je heel veel dingen. Nou ik hou het kort, dus ik ga maar.

    Heel veel kusjes en knuffelsXXXXXXOOOOOO

  • 05 November 2007 - 07:01

    Heleen:

    Goedemorgen, (althans voor mij) lieve Carin,

    Belofte maakt schuld! Al ben ik dan al even m'n bed uit, eerst jouw site maar bekeken. Hoop dat je een goed weekend hebt gehad, maar dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Hier vandaan weinig tot geen nieuws. Morgen ga ik gezellig even naar je ma, dan hoor ik wel weer de laatste berichten ( als we daar met alle onderwerpen die we altijd bespreken aan toe komen ) en daarna naar Huib. Kan ook geen kwaad. Nou, lieverd, heb het goed en tot mails, tante

  • 05 November 2007 - 15:52

    Gerry Boer:

    Wat ziet dat er toch weer heerlijk uit! Ben blij dat je lekker geniet. Kijk uit en veel plezier met je 5-day tour richting het Zuiden xxx G oh ja, ik zie dat ik de enige Gerry ben dus volgende x laat ik Boer maar weg..

  • 05 November 2007 - 17:57

    Hanneke:

    Hallo lief vriendinnetje,

    Wat een heerlijk verhaal weer! Aangezien het hier steeds stormachtiger wordt hebben Len en ik maar besloten vanavond niet in het park te gaan BBQ-en.
    Men, wat ziet dat er heerlijk uit! Maar wat houdt ons tegen om hier zelf in ons eigen 't Hof ook zulke BBQ's neer te zetten?? Wie doet mee?
    Je bent nu heerlijk op excursie en ben weer superrrrrr benieuwd hoe het je vergaat! Wordt vast helemaal geweldig!
    Ehhh...Len wil echt dat je nog lang wegblijft hoor ;) Hij kan nu al niet meer zonder je autootje hihi

    dikke kus XXXXXXXXXXXX

  • 05 November 2007 - 18:26

    Bruidspaar:

    Hé lieve Caar,

    Even een berichtje van ons. Wat ziet het er allemaal gaaf uit!! Ik hoop dat je onwijs aan het genieten bent en nog heel veel mooie dingen mee gaat maken. Dit is echt een ervaring voor het leven!!

    Heel veel liefs en een hele dikke kus van Jo en mares

  • 05 November 2007 - 19:36

    Hans En Fokke:

    De feiten zien er goed uit. De reacties op de site zijn gericht op die feiten.
    Maar hoe voel je je?

  • 05 November 2007 - 20:57

    Maaike & Melvin:

    Hallo lieve Carin,

    Wat leuk om je verhalen te lezen zeg!
    Echt fijn dat je zo aan het genieten ben, en het is daar echt prachtig!
    Geniet lekker verder!
    We denken aan je!:-)

    Dikke knuffel en kus van ons(L)

  • 05 November 2007 - 21:50

    Len :

    Hey Caar , wat heb je toch een rot leven
    probeer asjeblieft toch nog een beetje te genieten en de leuke dingen er uit te pakken ! Zet je zonnebril ook af en toe eens af , dan ziet alles er veel zonniger uit ! We leven mee met je.
    Groeten aan iedereen in het zuiden !

    XXX Len

  • 06 November 2007 - 07:03

    Bas:

    He Carin,

    geweldig al de foto's en de verhalen
    je hebt het voor elkaar, ik ben jaloers!!!!

    geniet ervan, ik lees en zie de foto's met veel plezier. vooral de uitzichten zijn fantastisch lijkt wel uit een folder.

    de cursus heeft geholpen, je hebt invloed op wat je mee maakt. Doe dingen die je zelf wilt.

    groet

    Bas

  • 06 November 2007 - 13:22

    Heleentje:

    Tja, nu tante zich ook meldt als Heleen lees ik steeds met grote verbazing wat voor leuks ik allemaal heb geschreven om dan tot de conclusie te komen dat ik dat niet geweest ben.....! ;-)
    Caar, het ziet er allemaal geweldig uit en ik vraag me af en toe echt af waarom ik nog hier zit. Inmiddels is in NL het 'hurricane season' van start gegaan, lijkt wel. Het komt te pas en te onpas met bakken uit de hemel en ik vind het inmiddels ook erg koud. Vanwege al die weersschommelingen tieren de virussen en bacterieen ook welig, dus je begrijpt het al.....je had beter hier kunnen zijn! NOT !!!
    Ik ben zelf ook helemaal niet lekker maar ben uiteraard wel gewoon aan het werk.....je kent me he. Gewoon doorhollen. He, geniet jij nog maar lekker van alle leuke dingen en dan mail ik je later weer!
    BTW--> ik heb wel de Peugeot 206 gekocht....gaaf he, meneer Van Dam kwam toch over de brug.....jippie!!

    xxxxx

  • 06 November 2007 - 21:45

    Heleentje:

    Hi lekker ding,

    Kan jij ook even je hotmail bekijken....thanx a lot
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2007 - 19:01

    Marco Van Der Velden:

    Beste Carin,
    Goed om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat het goed met je gaat.
    Na een heerlijke dat werken ;-( is het goed te lezen dat jij heerlijk relaxed met een BBQ'tje!
    Pas goed op jezelf en geniet!

  • 08 November 2007 - 18:24

    Niek En Marilijn:

    Hoi Carin,

    Wat geweldig om te lezen dat je zo veel leuke en bijzondere dingen meemaakt en dat het goed met je gaat. We volgen je berichten op de voet, helemaal top.
    Take care en geniet met volle teugen.
    We zijn "bijna" niet jaloers....hoewel..

    Hug,

    Niek en Marilijn

  • 08 November 2007 - 22:01

    Simone:

    Lieve Caar,
    wauw, wat is dit geweldig! Ik vind het echt zo leuk om via deze site met je mee te leven en mee te lezen. Super. Blijf maar lekker veel schrijven, dan weet ik hoe het me je gaat en ben ik een beetje bij je in Australie. Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht met het verslag van je excursie...Bij ons gaat alles goed: Nienke loopt inmiddels als een kievit en Lucas is zondag 1 geworden en verraste me gisteren door in zijn bedje te staan toen ik hem kwam halen. Ik ben zo trots op hen allebei.

    Dikke kus
    Simone

  • 09 November 2007 - 09:04

    Anny:

    Zit ik te wachten op een e-mailtje van jou, blijkt dat 'oude' goed genoeg voor allemaal nieuwe berrichtjes.
    Je hebt gelukkig niet stil gezeten.. Je hebt alweer genoeg gezien voor een heel jaar ! Wat is het daar prachtig zeg ! Zie ik opeens Sytske op een foto staan, gauw gelezen welk verhaal erbij hoort...Wat gezellig , doe Sytske en Geoff de groeten. Zo te zien is Sytske helemaal ingeburgerd. Geniet en wij hopen dat we niet van de kaart waaien.
    Liefs Anny

  • 09 November 2007 - 10:50

    Anneke:

    Eindelijk heb ik even rustig de tijd om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Zucht....flashback....sweet memories...We blijven je volgen. Enjoy! Groetjes, Anneke en Marcel

  • 09 November 2007 - 13:18

    Dick Bukman:

    Hi Carin!

    Toch wel jammer dat je de storm hier in HvH mist; wat moet je nou met een BBQ? Heeft de zomer in Nederland niet lang genoeg geduurd?
    Klinkt allemaal geweldig. Veel plezier. Ik lees lekker mee en zal zo af en toe reageren als het te dol wordt.

    groet,
    Dick

  • 09 November 2007 - 16:39

    Hans:

    cooooooooooooooooooool man en leuk je weer zo vrij als een kind te kunnen voelen, zonder zorgen de weide wereld in.

  • 09 November 2007 - 16:53

    Froukje:

    Lieve Lieve Carin,
    Erg leuk om je zo met Sytske op de foto te zien!Ik denk veel aan je en geniet van al je verhalen!
    Gisteravond met HK een erg goede avond gehad , maar we missen je!
    Geniet van al het goede daar en dat doe je volop merk ik!

    Dikke kus!

    Hoop gauw weer wat van te horen!

  • 09 November 2007 - 18:19

    T Heleen:

    Hallo lieve nicht,
    Om verwarring te voorkomen er nu maar een T voorgezet. Het is trouwens ook best leuk om alle andere reacties te lezen en wat heb je veel lieve vrienden! Alleen daarom zou je al een paar maanden weggaan om dat te ervaren. Je 'uitstapje; zit er - geloof ik - bijna op en ik kijk uit naar je verhalen.Ben benieuwd. Voor nu een dikke kus van ons allemaal. Veel liefs

  • 09 November 2007 - 21:04

    Heleentje:

    Zo zusje....hoe is het nou? Wij hebben er allemaal weer een week van noeste arbeid op zitten....tenslotte moet de economie draaiende blijven. Zou natuurlijk een zooitje worden als we allemaal 3 maanden een beetje gingen flierefluiten.....;-) Maaareh...ik ben wel weer klaar voor een nieuw bericht en beeldmateriaal. Hoewel het neigt naar zelfkwelling om te vragen om te zien wat wij allemaal NIET aan het doen zijn...!
    Hoop dat je tripje de moeite waard was en dat je nog steeds maximaal geniet!

    Love & miss you

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 49920

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: