hoe warm het was en hoe ver - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu hoe warm het was en hoe ver - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

hoe warm het was en hoe ver

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

16 November 2007 | Australië, Exmouth

Dag lieve allemaal,
Ik heb weer een computer gevonden om een berichtje te plaatsen. Ik zit deze week weer in een excursie en moet zeggen dat het de eerste dagen eigenlijk niet erg leuk was. Ik miste de tijd en ruimte om echt op mijzelf te zijn. Overdag zitten we UUUUUUUUUUREN in de bus. Soms is het 35,5 graden Celcius in de schaduw! In de zon moet het dan wel 40 graden zijn.. 's Nachts slapen we voornamelijk in dorm rooms van 4-8 personen met stabelbedden.. tja! Maar inmiddels zijn we wel weer een gezellig clubje geworden en houden we hele quizen in de bus om de tijd te doden (wat weet ik weinig van music zeg...!). Ik ben wederom de enige Hollandse in de groep en ga deze week dus als Dutchy door het leven :) Maandag zijn we begonnen bij de Pinnacles, ik zou niet eens meer weten wat het nou precies was, maar het zag er wel geinig uit. Lang hebben we het daar echter niet vol gehouden gezien de 100.000 vliegen die daar per vierkante centimeter rondzwermen.. hoe verder we naar het noorden gaan, hoe erger dat zal worden :( Ik koop een vliegennet! Heel sexy - not! 's Middags gingen we sandboarden. Ik had me eerlijk gezegd ingesteld op iets als Dune de Pyla (goed he, mijnheer Sarkozy?!)maar het was meer iets als de dijk achter ons huis waar we vroeger gingen sleetje rijden. Geeft nix, zijn we weer even uit de bus... 's Middags zie ik 3 tornado's die de rode aarde meters hoog de blauwe lucht in zuigen.. de elementen zijn hier zeker in hun element. Verder heb ik deze week de bloemen een beetje achter me gelaten en gefocussed op de wildlife van Australie. Dolfijnen, pelikanen, en verder gezwommen vlak achter een pijlstaartrog (maar dan zonder de giftige staart)en boven een stuk of zes, zeven haaien!?! Natuurlijk zie ik ook veel kangoeroes en wallibi's hoewel de meesten van hen dood zijn en langs de kant van de weg liggen, in de meest uiteenlopende staten van ontbinding... (duurt ongeveer 8-12 maanden voordat zo'n dier helemaal verdwenen is). En vandaag heb ik mijn ogen uitgekeken door mijn snorkelgarnituur op het Ningaloo Reef. Grote schildpadden, vissen in alle kleuren en opnieuw was er een haai, hoewel ik die niet zelf gezien heb. Echt zo waanzinnig mooi, Han: echt PROCHTIG.. Morgen en overmorgen zit ik vrijwel den gansen dag in de bus om weer terug te komen naar Perth. (Waarom heeft niemand mij verteld dat je ook in 3 uur kan terugvliegen!!)Ik ga dan es lekker slapen, want ik moet zeggen: je wordt erg moe van reizen, vooral in een groep. Het feit dat ik hele dagen alleen maar Engels spreek, betekent wel dat ik er beter in word, maar het kost ook veel energie. Ik zou soms willen dat ik hier niet alleen was, maar met Heleen ofzo (dit is een hint!) en dan lekker samen een autootje huren en zelf uitzoeken waar we heengaan.. Maar over het algemeen voel ik mij hier heerlijk! Echt een bofferd dat ik dit allemaal mag meemaken. Vanavond laatste avond met de groep, dus ik ga zo maar es even langs de 'Thirsty Camel' hier op de hoek, een van de zgn bottle shops. :) Love you allemaal en tot gauw weer xxxxxx

  • 16 November 2007 - 07:50

    Marianne:

    Dag lieverd,

    Heerlijk weer een berichtje van jou. Laat ik nou toch vannacht gedroomd hebben dat je terug was!! Je kwam even tussendoor naar huis, zei je. Je had een prachtige lavendelblauwe zijden blouse aan. Het was zo echt dat ik, toen ik wakker werd en bijna uit m'n bed viel, me eerst goed moest realiseren dat het maar een droom was. Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin, maar het lijkt me ook wel vermoeiend zo'n busreis.
    Had je toch beter het advies van pa op kunnen volgen. Heb je ook de website van Heleen al gelezen? Misschien heb je daar dit weekend de tijd voor. Alle berichten zijn trouwens ook de moeite van het lezen waard. Dat ga ik nog missen als je terug bent. Hier alles oké. Beetje koud, dat wel, maar vanmiddag mag ik fijn weer in de "hetelampenmachine" (wel 30 seconden!!!!). Lieve schat, geniet lekker verder en pas wel een beetje op met die haaien!
    Liefs en een knuffel,

    mams

  • 16 November 2007 - 10:59

    Guus:

    Jammer dat je nu bijna de bus uit bent, tenminste als je dit leest. Anders had je het volgende kunnen voorstellen, na jullie avontuur met 100.000 vliegen per vierkante centimeter: De eerste die de volgende zin in het Nederlands kan uitspreken zonder stotteren, krijgt van mij een neut: "Als vliegen achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna."
    Nou, Carin, mooie foto's, echt geweldig. Geniet ervan. O ja, zendling op de Veluwe is ook heel mooi ;-)
    Knuffel.

  • 16 November 2007 - 11:25

    T Heleen:

    Hoi lieverd,

    Dan ook maar gelijk even aan de mail. Je kunt bijna een boek schrijven, trouwens, dat doe je zo ook! Heerlijk dat je zo geniet, ondanks de vliegen. Misschien nog wat meer snorkelen, maar ja, dan zijn er weer haaien! Word je ook niet vrolijk van. Dat sandboarden ziet er ook niet gek uit. Ik kan dat bij mij bijna voor de deur doen. Ze zijn aan het ophogen en er komt wel zo'n halve meter bij. Leuk is anders. Je moeder schreef het ook al, maar al die berichten in je mailbox zijn ook meer dan de moeite waard. Gezellig om te lezen.
    Van ons allemaal weer een dikke hug en van mij een dubbele.
    Liefs, tante

  • 16 November 2007 - 14:55

    Sonja:

    Hoi Karin,

    Lees nog steeds met veel plezier je reisverslagen. Het is heel raar om je in dat verre australie te zien (foto's) en eigenlijk ben je ook weer dichtbij door deze techniek. Blijf je volgen en blijf genieten hoor. Ik Vind het nog steeds stoer van je. Groetjes SonjaX

  • 16 November 2007 - 15:56

    Marjolein:

    Hallo honey,

    Goed je weer even te "horen". Wat super om zoveel te zien en te beleven. Dat is hier wel anders. Het meest boeiende is toch wel dat je 's morgens bij je volledig dichtgevroren auto staat en nergens een krabber vandaan kan halen (daar zijn creditcards dan weer goed voor). En dat de Sint morgen in NL aankomt, dat zorgt ook wel voor de nodige beroering. Maar daar heb je het dan wel weer mee gehad.
    Nee, dan dode kadavers, fossiele plantenresten, milj..... jaren oude bergen,
    (miljoen, miljard, duizend, whatever), je lééft wel!!
    Wat leuk dat je tussen de haaien hebt gezwommen. Die pijsltaart rog baarde me eerst wel zorgen, maar gelukkig is dat ook goed gekomen. Het is hier nu nat en druilerig dus wees maar blij met die bloedverziekende hitte! Ik zou wel even willen ruilen! Wel een fijne belevenis zeker, met z'n 8en op een slaapzaal? Met bekenden is dat al een bezoeking, laat staan met onbekenden!! Heb je trouwens in de gaten dat er in totaal al bijna 3.000 x op je site is gekeken!!! Ik geef je in gedachten een hele dikke knuffel, love you the pove you!

  • 16 November 2007 - 17:23

    Frédérique:

    snowboarden komt hier nog niet veel voor!!
    hier kan je meer op ijs glijden en flink nat worden als je op de fiets zit.
    ik ben namelijk vanmiddag bij iemand wezen spelen, toen moest ik met de fiets naar haar huis.nat worden kan je hier dus.
    emmelot en ruby schipper zijn hier en blijven eten.
    wij gaan nu eten dus ik stop maar.
    mail me anders maar een keertje.

    groetjes Frédérique

  • 17 November 2007 - 10:36

    Piertje Ykema:

    dag lieve crin
    wat een belevenissen daar! hoop dat je veel aardige mensen ontmoet om al die mooie dingen( en minder mooie) mee te delen. kijk geregeld even op je site om alles mee te beleven(ik ben er tenslotte ook geweest!)zondagavond weer in Perth voor een nachtje en dan vliegen, jammer dat sytske niet thuis is! had je tenminste een goed bed gehad, nu moet je het maar weer afwachten! een goede vlucht naar je nieuwe bestemminen ik kijk uit naar je volgende bericht. liefs vanuit friesland

  • 17 November 2007 - 11:33

    Hansi:

    He leukie hoe is het daar, hier is het slecht en goed.ik hoop dat je niet teveel daar onderneemt dan lijkt het alsof je alles al eens hebt gedaan.
    Ik kijk uit naar je duik trip en wat voor prachtige fotos je dan op je site gaat zetten. XXX

  • 17 November 2007 - 20:39

    Annemieke:

    Hey Carin,

    Wat leuk om je avonturen zo mee te kunnen beleven! De vliegen bij Uluru vallen gelukkig wel mee, dus maak je daar geen zorgen over. Geniet ervan en we zien je in Sydney!

    Liefs Annemieke

  • 18 November 2007 - 14:00

    Johanneke:

    Hee Carin,
    Wat geweldig om al je avonturen te lezen. Heerlijk al dat snorkelen, lijkt me echt schitterend. Hier staat de verwarming hoog, dus ik heb inmiddels ook een tropische hitte op m'n kamer. :)Soms is het misschien even doorbijten daar, maar er staan nog genoeg mooie dingen op het programma. En je kan natuurlijk altijd je creditcard trekken en hupsa op een interne vlucht stappen naar de volgende mooie bestemming in australia. Hopelijk ontmoet je veel aardige mensen en hoef je je niet alleen te voelen. Maar dat komt vast wel goed, want de aussies zijn erg aardig.
    Blijf in elk geval lekker genieten. De foto's zien er schitterend uit.
    Heel veel liefs en knuffels van Johanneke

  • 19 November 2007 - 11:39

    Esther:

    He Cargo,

    Goed om al die goede berichten te horen. Ik zie nu pas dat je al zoveel hebt geschreven dus heb een inhaal race gemaakt. Je foto's zijn super. Je ziet mooie dingen. Echt gaaf. He, geniet ervan.

    Gr. Druif.

  • 19 November 2007 - 14:53

    Gerry:

    Hoi Carin, geweldige verhalen en prachtige foto's weer. Kan mij voorstellen dat je dit wilt delen of gezellig met Heleen zou willen meemaken. Ik denk dat het nu voor niemand een straf zou zijn om dit samen met je mee te maken maar ja jij bent de gelukkige om het nu te doen mmm....geniet er dus maar lekker van en wij ook..op afstand

  • 19 November 2007 - 19:06

    Els:

    ik blijf me verbazen over die ongelooflijke verhalen en prachtige foto's. Als je dat allemaal echt hebt gezien, wil je toch noooooit meer terug en zeker niet eind januari. Echt tof om ook alle reactie's van iedereen te lezen; kan me voorstellen dat jij daar thuis pas aan toe komt...maakt ook niet uit, kan je een beetje nagenieten hier... Lieverd, hele dikke hug en tot de volgende keer. xxxx Els (Bas/Merel/Nick)

  • 09 December 2007 - 12:53

    Ans:

    Deborah's schoonzusje is net klaar met 2 jaar OZ en haar verhalen op "waar ben jij nu" en gelukkig kan ik gewoon verder met jouw avonturen! :D:D ik moet alles nog lezen, heb de foto's wel gezien! Je hoort me! Doej lieffie! ;)

  • 09 December 2007 - 15:04

    Karin De Mooij:

    Hoi Lieverd,

    Zo, het is zondag, bijkomen van de Sint en heerlijk even jou leuke belevenissen lezen en de prachtige foto's bekijken ( kan ik een cursus fotografie bij je volgen bij thuiskomst?)
    Ik ben blij dat het zo goed gaat allemaal en dat je geniet van alles wat op je afkomt.

    In ons leventje gaan we nu van de Sint naar de Kerstman naar Nieuwjaar, waar een hoop shoppen bijhoort(vervelend hoor) en lekker allemaal verkeerde dingen eten.
    Geef mij dan toch maar Australie, maar goed we kunnen niet alles hebben.
    Ik Kijk uit naar de volgende verhalen.

    Veel liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 49933

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: