dagje vrij.... :) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu dagje vrij.... :) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

dagje vrij.... :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

20 November 2007 | Australië, Alice Springs

Hi there everyone, een bericht uit Annie's Place in Alice Springs. Gisteren gearriveerd en vandaag dus een dagje vrij genomen. HEERLIJK. Even niet in een groep op pad. Gewoon lekker uitgeslapen, paar baantjes getrokken in het zwembad. Twee wasjes gedraaid. Het is wel grappig als je de was gaat ophangen, want als je het laatste kledingstuk hebt opgehangen, kan je de eerste er al weer afhalen: droog. De laatste twee dagen van de vorige tour waren inderdaad best pittig. Zolang in de bus. Maar gelukkig heb ik lekker een Nicci French gelezen. Waarschijnlijk ruil ik dit boek vandaag of morgen met een andere nederlander.. (Han: koop voor jou een nieuw exemplaar :))Ergens onderweg kwamen we nog langs The Hutt River Province. Dit is actually een ander land, met echte grenzen en een stempel in mijn paspoort erbij... ene prins Leonards is daar de baas :) Je denkt eerst echt dat het een complete lunatic is die man, maar hij had een of andere maas in de Australische wet ontdekt, heeft een eigen land gesticht en ontkomt zo aan allerlei belastingen. Heel slim dus. Ondanks dat hij schathemeltje rijk is woont hij echt in een bouwvallig huis en rijdt in een Ford van voor de eerste wereldoorlog.. Afijn, moet ie zelf weten natuurlijk. In het Greenough Wildlife Park heb ik het 'genoegen' gehad om pythons vast te houden AARGGHH best eng, maarja je kent mij: ik wil geen spijt hebben van iets wat ik niet gedaan heb. Ze hadden ook wat kangoeroes achter een hek. OK het is niet helemaal zoals ik het wil, maar het was toch wel geinig om die beestjes uit mijn hand te laten eten.
Weer terug in Perth voelde gek genoeg een beetje als thuiskomen. Ik ben 's avonds uit eten geweest met Caroline uit de UK. Wilde met de bus, maar aangezien het zondag was, reed die niet.. Toen heb ik een fiets geleend en ben dus met helm, zaklamp en al door de stad gesjeesd. Geinig hoor.
Morgen dus 3 dagen de Canyon in, naar Uluru en Kings Canyon. Geen internet access.. ik kijk nu al uit naar de berichten voor als ik terug kom. :)
Love you all.

  • 20 November 2007 - 03:13

    Ikzelf :

    hihi, ook grappig. Nu ben ik zelf de eerste. Ik zie dat de foto's een beetje door de war zijn gegaan. Ik organiseer GEEN prijsvraag om de foto's in de goede volgorde te zetten. :)

  • 20 November 2007 - 06:32

    Hed:

    wow! dat klinkt goed allemaal en ziet er heel spannend uit! Je bent echt aan het genieten! Heel jaloers!
    Na een dagje ziek in bed, ga ik straks weer gewoon aan het werk. Veel plezier in de Canyon!
    Hugs en kisses!

  • 20 November 2007 - 06:37

    Marion:

    Tweesie! hihi :-)
    Hoi lieverd, heerlijk joh om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zo blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Kan mij voorstellen dat een dagje op jezelf ook lekker is trouwens. Mooie foto's allemaal, we genieten hier zo mee met je.
    Love you, bless you en dikke knuffel van ons drietjes oh viertjes :-)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx HeMaLo

  • 20 November 2007 - 06:38

    Marion:

    hihi, toch dersie! :-D

  • 20 November 2007 - 06:47

    T Heleen:

    Goedemorgen lieve Carin,
    Wat heerlijk dat je zo geniet! Ik ga zo dadelijk nog even je voorgaande berichtje lezen, want dat heb ik even gemist, maar... via je ma blijf ik toch wel aardig op de hoogte. Wij hebben hier niet van die spannende uitstapjes. Morgen gaan je ma, Marjolein en ik op kraambezoek bij Simon, niet spannend, maar wel erg leuk.
    Nog even wat wetenswaardigheden van ons gezinnetje: Jeroen z'n fiets is weer gestolen. Hij is gelukkig verzekerd ( en ik heb ook beide sleuteltjes!!!) maar of de verzekering erg blij met ons is, dat betwijfel ik. Het is nl al de tweede keer en daarnaast ook nog eens een schade gedeclareerd. Vinden ze vast niet leuk. Marco en Alexander hebben gisteren een nieuwe rioolaansluiting in elkaar geknutseld (hopelijk is dat goed gegaan!) en verder moet ik hier de komende dagen het water koken. Er was een pomp in Lekkerkerk opgehouden met dat te doen wat ie moest doen en dat kan wel eens vervuilig tot gevolg hebben. Een soort rimboegevoel om het water te koken, toch een beetje spannend. Nou liefje, is ga maar eens douchen ( dat kan gelukkig nog wel ) en geniet ze.
    Een dikke knuffel van 'tante'.

  • 20 November 2007 - 07:31

    Gerry:

    Klinkt weer helemaal heerlijk! Geniet van je vrije dag (volgens mij is elke dag daar een vrije dag?!) Veel plezier in de Canyon en tot daarna! xxx

  • 20 November 2007 - 07:48

    Suzanne:

    He Carin,

    Echt gaaf om te horen dat het zo goed met je gaat! Heerlijk dat je geniet en dat je zoveel nieuwe indrukken opdoet. Ik vind je echt enorm stoer met die python, ik had dat van ze 'lang zal ze leven' niet gedaan.
    Fijn ook dat je de mogelijkheid hebt om even uit de groep te stappen! Even bijkomen.

    Pas goed op jezelf en veel plezier!
    Liefs,
    Suzanne

  • 20 November 2007 - 08:04

    Ellen:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ga er altijd echt even voor zitten, je verhaal en je mooie foto's. Geniet van je vrije dag, alhoewel.....kan je praten over een vrije dag in je "vrije" maanden. Enne misschien vind je het leuk om te horen, ik ben ook al weer een tijdje aan het werk, Stichting Kunst en Cultuur Pensioenverzekeringen. Als receptioniste/telefoniste. Gaat hartstikke goed! Carin geniet van je volgende trip naar de Canyon en ben al benieuwd naar de foto's en je verhaal.

    Dikke X

  • 20 November 2007 - 08:05

    Celine:

    Hee Carin, ik volg je berichtjes met veel plezier. Wat een heerlijke reis! Bij ons worden er wat minder kilometers gemaakt, al zijn we dit weekend wel naar Brielle gereisd om de Sint welkom te heten ;)
    Wordt er eigenlijk voor de NL kindjes in Australie nog Sint gevierd?

    xxx Celine

  • 20 November 2007 - 08:09

    Marianne:

    Dag lieverd,

    Wel, wel wat een stoere meid ben je toch!! Maar je gezicht op de laatste foto spreekt boekdelen. Echt heeeeeel eng!!! Had je voor jezelf een b&b gehuurd? Lekker dat je daar even je wasje kon doen en even tot jezelf kon komen.
    Het was heerlijk om zondag je stem even te horen. Ik had een aanval van 'heimwee'en wilde gewoon dat je terugkwam. Ja, ja, moeders zijn rare wezens, hoor. Gelukkig bracht de telefoon uitkomst. Van alle gebertenissen hier (nou, ja) houden pa en t. Heleen je wel op de hoogte (pa heeft een lange mail gestuurd op je privé mailadres). We kijken weer uit naar je volgende berichten. Ben benieuwd wat je dan allemaal weer hebt meegemaakt.
    Kusje en een knuffel,

    mams.

  • 20 November 2007 - 08:19

    Willemieke:

    Hee Carin,

    Super leuk zeg, al die verhalen! Sjongejonge, aanstekelijk. Volgens mij wil iedereen spontaan je achterna reizen..Geen slecht idee toch ;-)
    Geniet er nog veel meer van he!

    xx

  • 20 November 2007 - 08:29

    Michiel:

    Hoi Carin,
    het mailsysteem werkt niet helemaal, maar ik ben weer UpToDate. Echt super om al je verhalen en belevenissen te lezen. Geniet van je tijd in de outback! Is ook heel mooi heb ik gehoord, niet gezien :-(
    Michiel

  • 20 November 2007 - 10:37

    Maaike:

    Het ziet er zo mooi en heerlijk uit joh!
    Als ik niet zo'n schijterd was zou ik je zo achterna willen komen ;-)!
    Genieten van je vrije dag he:-D

    Een hele dikke knuffel Maaike

  • 20 November 2007 - 11:11

    Esther:

    He Cargo,

    Leuk om via je verhalen even in een andere wereld te zijn. Lijkt me ook leuk voor jou om elke keer zoveel reacties van hier te krijgen. Leve internet, zo toch nog veel contact.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Kus, Druif.

  • 20 November 2007 - 14:26

    Betty:

    Leuk hoor om al die verhalen van je te lezen. Jij ziet nog eens wat! Hier alles z'n gangetje, vandaag sinterklaas-inkopen gedaan en net met Liza een montuur uitgezocht. Sytse zit een paar dagen in Munchen, dus ga ik vanavond maar eens foto's inplakken.
    Doei!

  • 20 November 2007 - 16:11

    Frédérique:

    hoi carin,

    echt leuk dat je een slang om je nek heb gehad.

    groetjes,

    frederique

  • 20 November 2007 - 17:49

    Jeannette:

    Hoi Carin,
    Goed weer wat van je te horen wat een avontuur!!! geweldig leuke spannende foto,s niets voor mij die slang brrrr lieverd geniet
    een stevige omhelzing van
    Jos en Jeannette
    x x x x

  • 20 November 2007 - 18:08

    Debby:

    Hoi lieve schat,
    Jasper en ik zijn net terug uit Ecuador, we hebben drie weken door de Andes getrokken echt geweldig. Wat gaaf dat je aan het rondtrekken bent, eng maar avontuurlijk. Wat een geweldige foto's, heel veel plezier daar en ik blijf je volgen kus Deb

  • 20 November 2007 - 18:52

    Prins Lennarts:

    Hoi Karin,
    Leuke foto's! Ben weer aardig op de hoogte van jouw avonturen! Het is hier "prachtig" weer, de was hangt al tijden niet meer buiten te drogen?

    Have fun and enjoy!
    Hartelijke greatings from up onder.

  • 20 November 2007 - 19:44

    Hanneke:

    Lieve Caartje,

    Wat een heerlijke verrassing weer een update van jou! Geweldige foto's, vooral die met de slang!!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen over Ayer's rock, daar zit je nl. volgens mijn agenda ;)
    Dikke XXXXX van de gelukjes

  • 20 November 2007 - 20:27

    Marjolein:

    Hello dear!
    Wat heerlijk dat we vanmorgen ff lekker konden praten! Was echt een verassing toen ik de telefoon opnam. Meestal ben jij het niet namelijk :-)
    Wat mega dapper dat je een python vasthoudt!! Ik krijg helemaal de kriebels als ik het zie. (Jij ook trouwens). (Theo kijkt even mee: "vréééselijk, van z'n lang zal ze leven niet, geef mijn portie maar aan fikkie.....")
    Nu pas tijd gemaakt om te kijken. Heb vandaag een boekenkast in elkaar gemetseld (Ikea) en alle boeken van de kids die we "tijdelijk" op zolder hadden ge..- vul zelf maar in, weer naar beneden gehaald. Heeeeel langzaam begint alles de vorm aan te nemen die het moet hebben.
    Geniet van al het moois. Als ik dit schrijf moet jij al weer bijna opstaan, ik ga bijna naar bed - en neem maar van mij aan - ik ga er op een christelijker tijdstip uit dan jij!!
    Dikke knuffel,

  • 20 November 2007 - 20:50

    Je Schoon Vriendje:

    Wat ziet het er geweldig uit en ja jij ook,je straalt op elke foto (op die ene na dan)kan me voorstellen dat je hier 3 maanden voor nodig hebt. Hier zitten we helemaal in de Sinterklaas niet dat de meiden nog in de Sint geloven maar wel in zijn cadeau's.
    Afgelopen weekend in Rome was echt helemaal te gek, maar doordat wij maar 3 dagen hadden wel vermoeiend. We hebben nog iets leuks gekocht voor kruimeltje (niet vertellen aan Marjolein).
    Meid, ga nog heerlijk genieten en houd ons zeker op de hoogte. Ik heb zo af en toe ook de indruk dat deze site als chat site gebruikt wordt geweldig.
    Dikke zoen van het zeer koude holland

  • 21 November 2007 - 07:40

    Michiel De Kock:

    He Topper!
    Omdat er nog een andere Michiel in je leven is, heb ik mijn achternaam maar genoemd.
    Ik zie aan de foto's dat je een fantastische ervaring hebt in Australië. Voor de foto met slang zegt alles...;-). Goed om te zien dat de remmen los gaan!

    Als je nog maar wel terug komt?!

    Geniet!

    Groeten van Michiel
    (jeweetwel van de cursus)

  • 21 November 2007 - 08:31

    Anny:

    Lieve Carin,
    hoe lang ben je al weg ? Het lijkt al maaaanden. Maar ja , als je er dan toch bent , moet je alles gezien én meegemaakt hebben. Hoe voel je je, wanneer je s'avonds in je bedje ligt ? Ik hoop en denk :moe en voldaan en zin in de volgende dag..Heerlijk ook even een dagje voor je zelf. Ontmoet je leuke mensen waar je ook wat langer mee optrekt ? Hoe ver ben je eigenlijk van plan Australië door te trekken ? Die bus is vast nog uit mijn vorige leven...zal ik even komen checken ?
    Geniet en veel liefs van Anny

  • 21 November 2007 - 08:44

    Anny:

    heb net even op de landkaart gekeken waar je bent.... wat ben je ver weg !
    Inderdaad een pokke eind terug naar Perth.

  • 21 November 2007 - 09:10

    Heleentje:

    Hai lekker ding,

    Ik heb weer met zeer veel plezier alles zitten lezen. Wat is dit leuk allemaal. Pa heeft ineens een heel nieuw doel in zijn leven met al die alter ego's...en het ergste is dat ik er steeds met open ogen in loop. Wel lachen natuurlijk, hij blijft een humorist pur sang!
    Ik ga vandaag ECHT serieus kijken voor een ticket,,,,,want ik heb besloten dat ik wil komen.
    Lief schatje, ik begin je nu echt te missen , dus sjees nog even langs de meest bijzondere dingen en niet treuzelen graag want dan kan je gewoon wer naar huis komen! hahaha ;-)(grapje uiteraard)

    xxx
    Je zus

  • 21 November 2007 - 12:26

    Jonathan:

    He Carin, even gegoogled en ja hoor gevonden. Leuk je avonturen te zien. Wat is het hier saai dan. Maarja Zaterdag wordt het knallen, we kunnen niet wachten op het Feest. Probeer af en toe je avonturen bij te houden!! Veel plezier en tot........... Gr Jonathan

  • 21 November 2007 - 21:43

    Josephine Lennarts:

    Hey Carin,
    Jij hebt het wel geweldig zeg! Word er gewoon een beetje jaloers op als ik zo die foto's bekijk. Misschien zie jij nog eerder mijn familie hun huis als dat ik dat zie. Hoop er toch ook wel een keer naar toe te gaan. Omdat we elkaar niet meer gesproken hebben geef ik je hierbij de mailadressen van mijn familie. Schroom niet om contact op te nemen. Zeker Lydia zal het heel leuk vinden. Haar mailadres is: l.cavill@optusnet.com.au
    Het mailadres van mijn oom is: geelru@bigpond.com

    Ben benieuwd of je wat van ze hoort.

    Caatje, ga lekker genieten en ik (wij) houden je in de gaten!!

    Dikke kus
    Josephine & Anthony


  • 22 November 2007 - 06:58

    Syts:

    he daar, mijn eerste berichtje aan jou, gek he. je bent nu in QLD als het goed is. hoop dat je het nog steeds zo naar de zin hebt. hier in NZ is het ook supergeweldig. een prachtig land met ontzettend mooie natuur en gelukkig zit het weer ook mee. we rijden iedere dag zo'n 300km, dus vrij relaxed. vanavond verblijven we in een strandhuisje zo'n 10 meters van het strand voor maar 58NZdollars, niet slecht he. zeg, lieve groeten van ons uit Punakaiki. Geoff and Sytske

  • 22 November 2007 - 11:09

    Pa:

    Dag Caartje,

    Je kunt zo onderdehand wel bijna iedere week een dag inlassen om al die reacties te lezen en te beantwoorden. Ik hoorde van je dat je dat nog steeds graag deed. Maar toen ik je aan de telefoon vroeg of je daar dan tijd voor kon vrijmaken zei je van niet. Dus doe je het niet.
    Heel verstandig.
    Wat ben je toch een waaghals, met een Python om je hals. ’t Is te gek met zo’n slang om je nek.

    Ik geloof dat ik nu eindelijk je gezegde kan volgen:
    "Ik wil geen spijt hebben van iets wat ik niet gedaan heb".

    Dus als ik het goed begrijp, dan hoef je geen spijt te hebben als je iets wél gedaan hebt?
    En als je iets niet gedaan hebt, hoef je er dan geen spijt van te hebben,omdat je wel spijt zou hebben als je het niet gedaan had?
    En als je iets wel gedaan hebt hoef je er dan geen spijt van te hebben, omdat je er spijt van zou hebben als je het niet gedaan had?
    En als je iets wél gedaan hebt zou je daar dan spijt van kunnen hebben, omdat je er geen spijt van zou hebben als je het niet gedaan had?

    Dus hoeft het mij niet te spijten dat het mij niet spijt dat ik dit geschreven heb?
    En hoeft het mij niet te spijten, dat het mij spijt, omdat het mij zou spijten als ik dit niet geschreven had?
    Begrijp ik het zo goed?
    Mocht ik het toch volgens jou nog niet helemaal begrijpen, dan spijt mij dat.
    Dan moet je het mij nog maar eens uitleggen.

    Een stevige hug van mij.
    Love you

  • 23 November 2007 - 11:01

    Marco:

    He Carin,

    Echt super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Alleen die hogere Hellendoornkunde snap ik echt niet! Daar is geen touw aan vast te knopen. Geniet er lekker van!

    Liefs Marco

  • 11 December 2007 - 18:58

    Jeannette:

    Hallo lieve schat Dit is pas genieten Carin wat een avontuur grandioos
    we zijn Maandg 10 dec bij Joke geweest de groetjes ze mocht vandaag naar huis ze heeft allemaal krulletjes net een blonde negerin ze is erg moe 18 pillen per dag slikken maar de artsen vinden het allemaal een groot wonder de eerste behandeling heeft niet aangeslagen nu vorige week weer een donor gekregen dus over 3 mnd weet ze of het goed is
    het is toch zo,n vechtster Carin ongelooflijk maar het blijft spannend .
    Carin geniet met volle teugen hier is het regen storm niet leuk weer....... als ik jou dan zie niet eerlijk hoor??
    ook voor jou fijne Kerstdagen een goed gezond gezegend 2008 gewenst
    een stevige omhelzing van ons
    houden van je
    Jos en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 49936

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: