Back to basic - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Hellendoorn - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carin

24 November 2007 | Australië, Alice Springs

Ben ik weer. Allereerst wil ik jullie vertellen dat het zo gaaf is dat iedereen reageert! Zo voelt het voor mij helemaal niet zo heel erg ver weg!! Afgelopen drie dagen was ik dat wel: kamperen in de Outback. Opnieuw in een tour. Deze keer had ik helemaal geen zin om met jan en alleman te kletsen, deze groep was ook niet zo heel leuk. Gelukkig waren Daan en Marlies ook in deze tour terecht gekomen, dus daar kon ik lekker mee kletsen. De eerste Nederlanders eigenlijk die ik tegenkom...
Onderweg naar Uluru rijden we door de Red Centre: knalrode zandduinen met woestijneiken erop die wortels hebben die uiteindelijk 60 meter lang kunnen worden, zodat ze bij water kunnen komen en voortdurend een knalblauwe lucht. Veel foto's zijn goed puzzelmateriaal - misschien nieuwe job? Voordat we naar Uluru gaan, doen we eerst de Kata Tjuta (Olgas), bijzondere rotsformatie die zo'n beetje op de aarde gesmeten lijken te zijn. Dan natuurlijk sunset bij Ayer's Rock (is hetzelfde als Uluru, de naam die de Aborigonals eraan hebben gegeven, sinds ze het land in 1985 weer terug hebben gekregen van de regering). Er is geen spoor meer te zien van de heftige regenval van paar weken terug (zie ook site van annemieke de ruiter). Er staan tig bussen en honderden toeristen met camera's in de aanslag. We drinken een champagne erbij (smaakt toch een beetje vreemd uit een plastic bekertje..)'s Avonds kampeer ik in een tent. Om 3.45 uur er al weer uit!! Sunset moet ook bijzonder zijn om te zien. Vervolgens maak ik de ongeveer 10 km lange tocht om de Rock heen. Overal zijn caves die door de Aborigonals gebruikt werden. In de middag rijden we naar de Kings Canyon om daar vervolgens echt back to basic te gaan. Het 'diner' wordt klaargemaakt op een kampvuur. Eigen gebakken brood en een prutje met kangoeroe, groenten enzo. Als klap op de vuurpijl kan je als desert een hapje kangoeroe staart naar binnen werken.. hm not bad.. Deze nacht breng ik door in een swag! Dat is een buitenbedje. Hoewel het de hele nacht fikheet is in mijn slaapzak, durf ik niet mijn armen naar buiten te steken voor wat afkoeling. Er lopen dingo's rond, spinnen, torren en wat slangen.. nee, dan liever gewoon zweten. Volgende dag dus hiking tocht gemaakt door de zeer indrukwekkende Kings Canyon. We begonnen om 7 uur 's morgens en toen was het al 27 graden in de schaduw!! Hele middag weer in bus :( Dat heb ik dus nu wel helemaal ff gehad. Heb mezelf dus ook op een mooie hotelkamer getrakteerd in Cairns waar ik vanmiddag naar toe vlieg. :) Ben net nog even naar een babykangoeroeopvanghuis (mooi scrabble woord) geweest. De meeste kangoeroes die doodgereden worden hebben mamelijk nog een Joey in de buidel. Omdat de buidel heel goed beschermd is blijft zo'n jonkie vaak wel in leven. Als het dan niet eruit gehaald wordt, wordt ie levend opgegeten door een Arend :( Heel schattig om zo'n Joey beet te houden. Ze moeten de eerste 8 maanden van hun leven 12 uur per dag in een kussensloop op schoot gehouden worden.. dus je snapt dat ze blij zijn met elke bezoeker. Er zijn inmiddels ook projecten in gevangenissen, waar kangoeroes verzorgd worden Goed idee he, is volgens mij niet alleen goed voor de kangoeroes, maar ook voor de 'zware jongens'... Ok, genoeg educatief materiaal voorlopig. Tot gauw weer!
Dikke zoenen.

  • 24 November 2007 - 04:28

    Annemieke:

    Hahaha, nu ben ik de eerste die reageert! Lang leve het tijdsverschil! Ziet er weer goed uit zeg. En ik ben inderdaad achteraf blij met de regen. 27 graden om 7.00 uur is echt niet te doen. Geniet maar lekker van je mooie hotelkamer in Cairns. Ik zie er naar uit je op de koffie te krijgen!
    Liefs Annemieke

  • 24 November 2007 - 07:29

    Marjolein:

    Hello my dear,
    OK, can't beat Annemieke! Hier op zaterdag alles vroeg in rep en roer. Kids vroeg wakker na schoen zetten. Helaas, pakjesboot verdwenen dus geen cadeautjes. Vanavond nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    Kids om 9.00 uur zwemmen, dus zometeen lekker rustig.
    Wat heb je weer leuke en mooie dingen!
    Tof dat je nu lekker een week "vakantie" hebt!! Heb vannacht gedroomd dat ik naar je toe ging. Beetje jammer dat ik wakker werd.
    Geniet lekker! mail je gauw weer!!

  • 24 November 2007 - 08:08

    T Heleen:

    Hai die Caar,
    Wat heb je weer een hoop te vertellen en wat leuk om het allemaal op afstand mee te beleven. Wij hier maken niet zoveel mee, en trouwens, als wij allemaal zulle ellenlange verhalen zouden schrijven, dan heb je dagwerk. Maar blijf het vooral doen, want wat is het leuk om het te lezen. Heerlijk he, een gewoon bed! By the way, Marjolein weet niet dat de pakjesboot een andere route heeft genomen en in Krimpen is aangemeerd. En ja, die goeie Sint weet veel, zo niet alles, dus hij heeft de pakjes voor Frederique en Felippe bij mij afgegeven. Komt alles toch nog goed! Vanmiddag wip ik er even langs.
    Hier schijnt het zonnetje, leuk voor Maresha. Het is inmiddels 9 uur en ga nu douchen en daarna gewoon weer de zaterdagse bezigheden, boodschappen, wassen enz. en vanmiddag dan gezellig naar Vlaardingen. Een dubbele dikke super hug van tante

  • 24 November 2007 - 08:36

    Eveline:

    Gaaf om te lezen Caartje, mens dit is het echte outback leven. Ik zou geen oog dicht doen denk ik. En, zo op de foto, lijkt die staart me ook niet echt een feest! Alhoewel ik geen nee zeg tegen spareribs. Maar het is wel een ervaring die niemand je meer afpakt. Geniet maar lekker van de "luxe" van je kamer in Cairns. Ik vind je erg stoer!!
    Knuffel

  • 24 November 2007 - 09:27

    Hans:

    Prachtige foto's en verhalen. Ga er zo maar vanuit dat het een topje van de ijsberg is. Ben ook zo benieuwd of het is wat je van de reis verwachtte?
    Maak alles bewust mee Carin, dat neemt men je nooit meer af!
    Hier nu verder met de tuin winterklaar maken; raar idee he, dat het daar voorjaar is. Al tulpen en narcissen gezien???

    Doeg

  • 24 November 2007 - 09:35

    Maaike:

    Hele dikke knuffel:-D


  • 24 November 2007 - 09:51

    Guus:

    Mooie hotelkamer in Cairns? Schrijf je dat zo? Ik dacht altijd dat die plaats Carins heette en dat alle Carins (allemaal blond en mooi) bij elkaar kwamen voor een reunie. Dan lig je daar in je slaapzak ???? Nou, ik begrijp er niks meer van. Moet je me maar een keer uitleggen ;-)
    Fijne tijd verder. Geniet ervan en doe geen dingen die je echt niet wilt. Je bent en blijft in mijn ogen toch wel een kanjer, met of zonder giftige slang in je handen.

  • 24 November 2007 - 11:13

    Fokke:

    Lieve Catharina.. zaterdagochtend..en net uit de sportschool.
    Je bent vaak in mijn gedachten.
    Hoe verloopt "de innerlijke reis"? Ben je daar tevreden over?
    Alle goeds. Fokke

  • 24 November 2007 - 11:21

    Prins Lennie:

    Hello you there down under,

    Met veel plezier jouw verhaal gelezen! Heerlijk 27 graden, I am jaloers. Leuke foto's. Ga je het allemaal redden met het geen wat je allemaal wilt zien?
    At the office it is boring without you!

    Have fun and untill the next time.

    Bye and a big hug.

  • 24 November 2007 - 11:26

    Rogier Kerkho:

    hoi!
    erg cool allemaal, ook jaloers, hoe regel je dat bij ING? in Rotterdam gaat alles gewoon zijn gangetje, you know.
    vermaak je in ieder geval nog een beetje extra, vlgs mij moet je nog naar de whitesunday's en dat kan ik je zeker aanraden!
    so far, Rogie

  • 24 November 2007 - 15:55

    Frederique:

    hoi carin

    is een kangoeroestaart niet een beetje miselijk makent?
    nou ja even iets anders dan.
    weet je al waar je bagage is gebleven?
    ik en felipe hebben nu een plank om aan te werken en we ebben deuren op de kasten.
    voor de rest nog een andere boeken houde naast het bed.
    nou ik weet niks meer te schrijven en ik ga daarom ook stoppen.

    groetjes,

    Frédérique

    P.S.

    beetje gek in ikea.
    je weet wel wat ik bedoel.

  • 24 November 2007 - 16:14

    Marianne:

    Dag lief kind,

    Vandaag ben je precies 4 weken weg!!! Het lijken wel 4 maanden. Jij beleeft nog eens wat, zeg.
    Prachtige foto's. Vooral die strak blauwe lucht! Dat lijkt mij ook wel wat.
    Wij zijn net terug van de trouwdienst van Jo en Marescha. Was geweldig. Vanavond lekker feesten. Ik sprak Mirjam Kethel en ze vroeg me vooral jou de hartelijke groeten te doen. Dus bij deze! Vreemd dat je pa z'n mail niet op je hotmail ontvangt, hij stuurt hem toch echt naar CarinAustralië. Nog maar eens proberen met de adressen die je vroeg.
    Ik weet niet precies wat je nu gaat doen, maar dat lezen we dan wel weer.
    Knuffel en kusje van mij.

  • 24 November 2007 - 17:12

    Jon Taylor:

    Hi Carin
    How are you? How's the travelling going? Photos look amazing.
    Keep well and hope to hear from you soon
    Jon
    xx

  • 24 November 2007 - 18:50

    Anne-Marie:

    He Heleen, vraag es of ie ook pakjes naar Duitsland komt brengen....

    Hoi Carin, fantastisch om zo je trip te kunnen volgen, echt leuk, doe de groeten aan mijn zus, haha, naja, Sydney is nog te ver...
    liefs, Anne-Marie.

  • 25 November 2007 - 06:41

    Hansb:

    Hoi Carin,

    Nou je maakt echt mooie en leuke dingen mee zeg. Ikzelf ben niet zo reislustig maar als ik foto´s van sunset at Uluru zie dan begin zelfs ik jaloers te worden. Ook spreekt de foto van jou voor de Roadtrain mij aan; je begrijpt wel waarom. En dat buiten slapen in de buurt van torren en dergelijke zou nix voor mij zijn.

    Blijf genieten, groetjes, hansb

  • 25 November 2007 - 10:54

    Marieke En Johan:

    Hoi Carin,
    Wat maak jij veel super dingen mee! Geniet er goed van want time flies. Jo en ik hebben een huis gekocht op de Esdoorndreef. Dus als je terug bent hoef je je niet te vervelen (hihihi). Nou take care en ik ben benieuwd naar de mannelijke australiers.
    XX

  • 25 November 2007 - 19:23

    Hanneke:

    lieve Caartje,

    Geweldig verhaal weer! Amazing wat je allemaal meemaakt! Lijkt me heeeeerlijk zo'n staart! Kunnen we er wel inhouden als je weer terug bent! hihi
    Lieverd, geniet van de luxe en de rust in je resort! En veel succes met het uitstippelen van nieuwe trips!
    Love you sooooo much en we keep in touch!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXxXX

  • 25 November 2007 - 19:31

    Froukje:

    Hoi Carin,
    Heerlijk zeg die verhalen van je!
    Sorry dat ik al zolang niet gereageerd heb, want ik weet dat jij het erg leuk vind wat te horen!
    Ik werk veel en geniet met de kids van de sinterklaastijd!
    Ik hoop gauw weer van je te horen!

    dikke knuffel Froukje

  • 25 November 2007 - 20:03

    Hanneke W.:

    lieve Ca,
    eindelijk heb ik dan ook door hoe ik je site kan bekijken (via Simone Vonk aan me gemaild), geniet van je verhalen en blij dat je het zo naar je zin hebt! Onvoorstelbaar, die temperatuur bij jou, terwijl het hier regen en kou is....Zal ik in HP nog wat collega's jaloers maken met je verhalen! Ik volg je vanaf nu via de mail, be happy meissie! liefs, Hanneke

  • 25 November 2007 - 21:35

    Len:

    't ziet er allemaal inderdaad prachtig uit zo in 't echt. Ik volg het een beetje via Google Earth + de daar bijgevoegde foto's. Nu ff lekker uitrusten, want zo'n vakantie is uiterst vermoeiend en dan Great Barrier Reaf !! Wat een leven heb je toch !!
    Hou je hoofd cool !

  • 26 November 2007 - 10:43

    Anny:

    Ik betrap mezelf erop dat ik heel vaak naar je foto's zit te kijken. Zo leuk om te zien wat jij allemaal doet en het is daar volgens mij prachtig. Jammer dat je zo lang steeds in bussen o.i.d. moet. Maar ja , anders kom je nergens. Ik hoop dat je ook tussendoor lekker kan uitrusten. Groetjes !

  • 26 November 2007 - 10:44

    Hansie:

    leuk en ja heel apart dat je van de ene wereld in de andere zit en uit een beker drinken maakt de drank qwa smaak niet anders dacht ik.Wanneer zou je nu gaan duiken dan ???

  • 26 November 2007 - 11:27

    Hansb:

    Hoi Carin,

    Ik ben zojuist geslaagd voor het vrachtwagenrij-examen. YESS! Kan ik eindelijk jouw sollicitatietips gaan toepassen.

    Veel plezier in Verweggistan en groeten van hansb

  • 26 November 2007 - 15:53

    Gerry:

    Hoi Carin, we zien je telkens bruiner worden! Wat een schatje zo'n Joey..Ik heb een speekselklierontsteking dus ff uit de running. Kan wel mailen maar niet praten, echt wat voor mij... Geniet jij maar lekker en we kijken uit naar je volgende hoofdstuk xx

  • 26 November 2007 - 19:24

    Suzanne:

    He Carin,

    Wat heb jij een schattige Joey vast zeg! Je geniet er volgens mij ontzettend van! Heerlijk! Veel plezier weer en ik lees vanzelf weer over je avonturen. Leuk!

    Knuffel,
    Suzanne

  • 27 November 2007 - 07:54

    Menno Bakker:


    He bloemetje,

    I'm deeply impressed !!! Wat een tocht. Wat een avontuur!!! Wat mooi!!!Wat een moed!!!Kreeg de site van Aad, want kon het weer niet vinden. Je bent gestoord of niet..... (-:
    Blijf graag volgen wat je doet.
    Hier alles kits. Programma wordt steeds mooier. Er wel fors tegenaan, maar ok.
    Hug vanuit een nu even droog Nederland. tot sprekens.

  • 27 November 2007 - 08:09

    Bas V:

    fantastisch om je beleving te kunnen volgen vanaf kantoor, druk aan het werk maar toch tussen door even kijken hoe het met carin gaat. Nee we zijn je nog niet vergeten.

    Maar je live verhalen lijken me nog beter
    groet Bas

    ps volgende keer ga ik mee


  • 27 November 2007 - 14:21

    Heleentje:

    Hallo allerliefste schat, ik vond het zo lekker om even je stemmetje te horen. Echt gezellig....! Doe mij maar zo'n kleine Joey,,,,,,die wil ik wel.
    Kan je er daar niet een van mee nemen.
    Ik vind het echt zo'n snoepje. Jij ziet er trouwens ook beter en beter uit,
    lekker he.....!
    Nu weer ff aan de bak, er moet tenslotte ook gewerkt worden, en jij maar een beetje over het Great Barrier Reef heen en weer plonzen. Have fun my dear!

    xxxx
    Heleen

  • 05 December 2007 - 17:26

    Marja Diepstraten:

    Hoi Karin, wat ben ik jaloers op je berichten en je foto's, nu ga ik beseffen dat ik ook voor het geld had moeten gaan en niet voor de baan. Volgens mij geniet je volop. Heerlijk voor je. Ga zo door en blijf gezond,
    liefs, je ex-collega Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

In april begon ik er serieus over te denken en nu is het bijna zover..... zaterdag 27 oktober om 14.00 uur ongeveer vlieg ik met Cathay Pacific naar Hong Kong en de volgende dag arriveer ik in Perth; het avontuur in Down Under is dan echt begonnen... via deze site wil ik de (hardwerkende) thuisblijvers af en toe een beetje jaloers maken en kunnen jullie mij natuurlijk leuke berichtjes sturen!! :) En dan nu de tweede reis: naar Kenia!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 49931

Voorgaande reizen:

04 September 2018 - 04 December 2018

Here I go again

07 December 2016 - 18 Februari 2017

Dream your life, live your dream

27 Oktober 2007 - 26 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: